عیدانه آستان‌قدس رضوی برای مستأجران موقوفات

معاونت بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات به مناسبت دهه کرامت خبر داد

عیدانه آستان‌قدس رضوی برای مستأجران موقوفات

معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از ارائه بسته تشویقی ویژه برای مستأجران موقوفات، به مناسبت دهه مبارک کرامت خبر داد و گفت: مستأجران املاک موقوفه می‌توانند تا دو ماه آینده از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند.


مرتضی حقیقی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: امسال هم با نظر تولیت محترم آستان قدس رضوی به مناسبت ایام دهه کرامت، اجرای مصوبه مساعدتی به منظور تعیین تكلیف رقبات با تغییر در نوع بهره‌برداری از  شرط سند، استیفای حقوق موقوفه و همچنین تشویق به مراجعه مستأجران و متصرفان، طرحی ویژه در حال اجراست.
 
ارائه تخفیف 30 درصدی برای تغییر در نوع بهره‌برداری
وی با اشاره به مصوبه مساعدتی آستان قدس رضوی در خصوص تغییر در نوع بهره‌برداری خاطرنشان کرد: مستأجرانی که در مدت دو ماه آینده در ملک مورد اجاره، تغییری در نوع بهره‌برداری ایجاد کرده‌اند، با خوداظهاری
می‌توانند از تخفیف پرداخت نقدی 30 درصد بهره مند شوند .
 
تجدید اجاره اسناد منقضی شده
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات، تجدید اجاره اسناد منقضی شده را یکی دیگر از مصوبات این بسته مساعدتی عنوان کرد و افزود: با هدف تشویق مستأجران به مراجعه برای تجدید اجارات معوق و آتی، درخواست‌های تجدید اجاره كه در بازه زمانی سه ماهه از شروع دهه كرامت ثبت شود، مشمول 20 درصد تخفیف در محاسبه مال‌الاجاره خواهند شد.
 
تعیین تكلیف عرصه‌های تصرفی 
او درباره تعیین تكلیف عرصه‌های تصرفی نیز گفت: به منظور تعیین تکلیف رقبات تصرفی و ایجاد زمینه صدور سند، در صورت پرداخت نقدی در بازه زمانی مصوبه، افراد می‌توانند از 20 درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

تسهیلات ویژه برای مستأجران اراضی کشاورزی موقوفه
حقیقی با اشاره به تسهیلات ویژه درنظر گرفته شده برای مستأجران اراضی کشاورزی موقوفه گفت: با هدف تعیین تكلیف بدهی‌های سنواتی مربوط  به مزارع مشمول اصلاحات ارضی، مستأجرانی که از شروع دهه مبارک كرامت امسال تا 6 ماه برای پرداخت مال‌الاجاره معوقه خود اقدام کنند، بدهی آن‌ها به نرخ تسعیری گندم، با نرخ همان سال بدهی محاسبه و به صورت نقدی دریافت می‌شود که این بدهی به‌روزرسانی نخواهد شد.
او درباره تعیین تكلیف اجاره‌های معوق مستأجران اراضی كشاورزی، مازاد بر سهم زارعین اصلاحات ارضی نیز اظهار کرد: در صورت مراجعه مستأجر و تعیین تكلیف، ظرف مدت دو ماه از شروع دهه مباركه كرامت، به نرخ تسعیری گندمِ سال گذشته محاسبه و دریافت می‌شود.
حقیقی درباره مصوبه پیشنهادی درخصوص اجاره سال زراعی جاری (1402-1401) اراضی اصلاحات ارضی و اراضی مازاد خاطرنشان کرد: افراد مشمول این مصوبه می‌توانند در صورت پرداخت مبلغ كل اجاره تا پایان تیرماه سال جاری از تخفیف 20 درصدی بر مبنای نرخ تسعیری گندم استفاده کنند.
او ادامه داد: این افراد همچنین در صورت پرداخت مبلغ كل اجاره تا پایان شهریور ماه از 15 درصد تخفیف و تا پایان آبان ماه از
 10 درصد تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه