تلاش دولت برای تأمین اقلام دارویی

توضیح سازمان برنامه و بودجه در خصوص گزارش قدس

تلاش دولت برای تأمین اقلام دارویی

به منظور تأمین دارو و ملزومات مصرفی پزشکی مبلغ 69هزار میلیارد تومان در ردیف16 جدول ذیل تبصره 14 قانون بودجه سال جاری پادار شده و مقرر است به صورت مرحله‌ای و براساس عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر تخصیص یابد. 


مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه با ارسال توضیحی به گزارش قدس که با عنوان «چرا دارویار، یاور دارو نشد؟» منتشر شده بود ضمن بیان این مطلب، اضافه می‌کند: «طرح دارویار به استناد مفاد بند (س) تبصره(1) قانون بودجه سال 1401 کل کشور و با هدف اختصاص یارانه مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی از واردکنندگان به مصرف‌کننده نهایی و از طریق سازمان‌های بیمه‌گر پایه از 23‏/04‏/1401 اجرایی شد. 
نظر به اینکه مقرر بود یارانه مابه‌التفاوت نرخ ارز به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود، لذا در طول سال گذشته بر عملکرد ارائه شده توسط سازمان‌های مذکور، تخصیص یارانه صورت گرفت. 
شایان ذکر است تنها یک سوم ارز ترجیحی اختصاصی به حوزه دارو و ملزومات مصرفی پزشکی مشمول طرح دارویار قرار گرفت و مابقی آن همچنان از طریق شرکت‌های واردکننده برای برخی داروهای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، ملزومات و تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص 
یافت. 
بنابراین بر اساس عملکرد ارائه شده توسط بیمه‌های پایه تا پایان سال 13هزارو400 میلیارد تومان بدین منظور تخصیص یافت. 
 در سال جاری نیز برآورد ارز ترجیحی مورد نیاز برای حوزه دارو و ملزومات مصرفی پزشکی مبلغ 69هزار میلیارد تومان بوده که به عنوان یارانه مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی در ردیف 16 جدول ذیل تبصره 14 قانون بودجه سال جاری پادار شده و قرار است به صورت مرحله‌ای و بر اساس عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر تخصیص یابد. 
همان‌گونه که ملاحظه می‌شود تمام سعی و تلاش دولت بر این است ضمن تأمین اقلام دارویی مورد نیاز مردم و جلوگیری از کمبود دارو، اقلام مذکور با قیمت مناسب بر اساس قانون بودجه سال جاری تکلیف مشخص شده در این موضوع به دست مصرف‌کننده 
برسد».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه