سکانداری انقلاب با حکمت و شجاعت

نگاهی به هدایتگری‌ رهبر معظم انقلاب در مسیر پیشرفت کشور و عبور از پیچ‌های سخت تاریخی به‌بهانه سالگرد آغاز زعامت ایشان

سکانداری انقلاب با حکمت و شجاعت

در 14 خرداد 1368 خبرگان ملت ایران در عمل به وظیفه الهی خویش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر‌انقلاب اسلامی معرفی کردند.


کارنامه درخشان ایشان در طول 34 سال رهبری مخلصانه، علاوه بر حسن عمل به اختیارات قانونی، در راستای تداوم و حفظ اصول مکتب امام (ره) و مقابله با تحریف بوده است. گام‌های مؤثر و تاریخی ایشان برای سربلندی و عبور ملت ایران از پیچ‌های تاریخی یکی از وجوه متمایز کننده نگرش و مدیریت رهبر معظم انقلاب در طول سالیان زعامت ایشان به‌شمارمی‌آید. 

کارنامه درخشان رهبرمعظم‌انقلاب در فرماندهی نیروهای مسلح  
 دکتر محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه و پژوهشگر سیاست و تاریخ اسلام در گفت وگو با خبرنگارما می‌گوید: رهبرمعظم انقلاب بارها اشاره کرده‌اند برنامه ایشان از ابتدای رهبری انقلاب، تحقق اهداف والای حضرت امام خمینی (ره) مانند استقلال، اقتدار نظام و صدور انقلاب اسلامی بوده است. رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا در سال‌های پس از جنگ نیروهای مسلح ایران را با برنامه‌مندی، خودبنیادی و خودکفایی ضمن کنار زدن تحریم‌ها تبدیل به یکی از ارتش‌های مقتدر بازدارنده منطقه وجهان کردند. ایشان در دورانی که آمریکایی‌ها عراق و افغانستان را اشغال کردند و خلیج فارس جولانگاه آن‌ها بود توانستند با مدیریت راهبردی دفاعی و راهبری نیروهای مسلح برای تأمین امنیت کشور، یکی از موفق‌ترین کارنامه‌ها را رقم بزنند. 

استقلال و شکوفایی علمی، اولویت رهبری 
این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه کسب استقلال علمی و شکوفا کردن توانایی‌های داخل در زمینه دانش‌های نوین نظیر هسته‌ای، نانوفناوری، نوآوری پزشکی و سلول‌های بنیادی در طول این سال‌ها، مدیون پشتیبانی مستمر و حمایت‌ ویژه رهبرمعظم انقلاب است، ادامه می‌دهد: مجموعه‌هایی مثل «رویان» و مراکز پزشکی هسته‌ای و مواردی از این دست مصادیق حمایت و پشتیبانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند که با موفقیت پیش 
رفته‌اند.  کوشکی می‌افزاید: در حوزه سیاست منطقه‌ای هم جمهوری اسلامی باوجود همه فشارهای دشمنان، موفق شد برنده منازعات منطقه‌ای باشد و رقبای جدی ما مثل عربستان سعودی به این نتیجه رسیده‌اند که دشمنی با ما برایشان سودی ندارد. 

باور قلبی رهبری به تکامل جامعه با دخالت مردم  
این پژوهشگر تاریخ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب براساس اندیشه سیاسی شیعه به روایت حضرت امام خمینی(ره) که محور انقلاب اسلامی است، باور قلبی دارند که باید تکامل جامعه با دخالت حداکثری مردم محقق شود و ایشان همواره این مسئله را دنبال کرده‌اند، تصریح می‌کند: برای عبور از گذرگاه‌های خطرناک و مراحل دشوار انقلاب باید حضور همه‌جانبه مردمی را در نظر گرفت و این همان مسئله مهمی است که همواره از سوی آیت الله خامنه‌ای «دام ظله الشریف» مورد تأکید است، اگرچه در برخی ادوار دولت‌ها و مجالس، نسبت به آن کم‌توجهی می‌شود. 

حکمت و شجاعت شاخصه رهبری «آقا»
جعفر قناد باشی کارشناس ارشد مطالعات غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار ما زعامت رهبر معظم انقلاب بر امت اسلام را نویدبخش فروپاشی قدرت‌های پوشالی استکباری می‌داند.
قناد باشی با اشاره به اینکه موضع‌گیری‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سبب تداوم حرکت امام خمینی(ره) و خیزش جهانی انقلاب ملت ایران شد، می‌گوید: حکمت و شجاعت حضرت‌آقا درهای وحدت و مقاومت را روی مسلمانان گشود و هیمنه قدرت‌های پوشالی صهیونیسم و غرب را که برخی باور کرده بودند شکست‌ناپذیر است، در هم شکست و یادآور شد امت اسلامی توانایی استقلال و رویش‌های تاریخی دارد. این مدرس ژئوپلتیک با اشاره به تیزبینی و واقع‌گرایی آمیخته با حکمت رهبر معظم انقلاب موفقیت خیزش‌های اسلامی جهان اسلام را متأثر از تدابیر ژرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان و بیان می‌کند: بزرگ‌ترین گام ایشان تقویت روحیه خودباوری در سیاست خارجی دولت‌های اسلامی بود. قنادباشی با اشاره به تغییر توازن جهانی پس از انقلاب اسلامی، انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی را یکی از نقاط عطف تاریخ برای گزارش به عرصه‌های جدید مانند اخراج صهیونیزم از منطقه عنوان کرد. 

جنگ 33 روزه سند موفقیت راهبردها 
قنادباشی بیان می‌کند: آزادسازی جنوب لبنان و شکست رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه نمود تفکرات عمیق رهبر معظم انقلاب برای رشد الگوی مقاومت در بین ملل مسلمان است و اگر این تدابیر آمیخته با حکمت و عقلانیت و معنویت نبود، نتیجه‌بخش نمی‌شد. پیش از پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه کسی فکرش را نمی‌کرد استکبار مفتضح شود، اما تدابیر رهبر معظم انقلاب صهیونیست‌ها را آسیب‌پذیر و ملت‌های منطقه‌ را به وحدت کلمه رساند. 

 پیروزی مقاومت فلسطین مرهون اندیشه رهبری 
این کارشناس ارشد محور مقاومت، پیروزی مقاومت فلسطین در 15 سال گذشته و سرشکستگی رژیم صهیونیستی در 12 مرتبه جنگی که علیه مردم مظلوم فلسطین به راه انداخت را تحولی بزرگ در تاریخ مبارزه با استکبار عنوان می‌کند و می‌افزاید: ایده مسلح کردن کرانه باختری و تقابل با گروه های سازشگر چه در داخل و چه در بیرون فلسطین ایده سازنده رهبر معظم انقلاب بود که نشان داده است تنها راه جلوگیری از توسعه طلبی استکبار مبارزه و مقاومت آگاهانه و با بصیرت است و آیت الله خامنه‌ای خط فکری سازش را باطل کرد. قنادباشی با اشاره به گام مؤثر رهبر معظم انقلاب در وحدت آفرینی میان شیعیان و اهل سنت کشورهای عراق و سوریه و مبارزه متحدانه با تروریسم تکفیری داعش که دست پرورده کاخ سفید و صهیونیست‌ها بودند، گفت: شکست داعش در حقیقت شکست تفکری بود که حل مشکلات منطقه را در گرو ائتلاف با غرب و آمریکا می‌دانست و رهبر معظم انقلاب اثبات کرد تنها راه ثبات منطقه همگرایی وحدت و مقاومت همگانی است.

شجاعت رهبری فتنه پاییز را شکست داد  
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به حوادث سال گذشته کشور، رفع فتنه را ثمره عمق بصیرت رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به آگاهی بخشی ایشان پیش از آغاز فتنه و پیش‌بینی‌های عالمانه این رهبر فرزانه گفت: کلیدواژه جنگ ترکیبی پیش از آغاز تلاش‌های حقیقی و مجازی دشمن برای سوریه سازی از ایران همواره از طرف حضرت آقا به مسئولان گوشزد می شد و این شهامت رهبری، شجاعت و اقتدار ایشان بود که پروژه غرب و صهیونیسم را با شکست مواجه کرد. آنچه که در پاییز گذشته اتفاق افتاد، موفقیت ملت ایران در نبرد نابرابر با استکبار و صهیونیزم آن‌هم با اتکا به حکمت و شجاعت رهبر فرزانه انقلاب بود و شجاعت ایشان فتنه پاییز را شکست داد. 

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه