شناخت جوانان از اندیشه انقلاب، بهترین راه مقابله با تحریف امام(ره)

آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم گرامیداشت 14خرداد مطرح کرد

شناخت جوانان از اندیشه انقلاب، بهترین راه مقابله با تحریف امام(ره)


آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در آیین بزرگداشت مقام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم در حسینیه رهروان روح‌الله مشهد، اظهار کرد: در جریان گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن، آنچه بیش از همه اهمیت دارد، مسئله معرفت‌شناسی امام بزرگوار است؛ به‌خصوص برای نسلی که محضر امام را به‌صورت مستقیم درک نکرده و آنچه از وجود باعظمت ایشان می‌شناسند، از طریق سخنرانی‌ها و تصاویر ضبط ‌شده از ایشان است.
وی شناخت جوانان از اندیشه انقلاب را بهترین راه مقابله با تحریف امام(ره) دانست و افزود: امروزه هیچ‌کس نمی‌تواند شخصیت انقلاب‎ساز و قهرمان‌آفرین امام(ره) را کامل‌تر از رهبر معظم انقلاب تحلیل کند. اینجاست که باید به این سخنان بصیرت‌افزا گوش فرا داد، زیرا یکی از نقاط انحرافی که برای نسل امروز و نسل آینده ممکن است پیش بیاید، مسئله تحریف امام(ره) است تا جایی که می‌توان ادعا کرد اگر روزی دشمن موفق به تحریف امام(ره) شد، انقلاب را از ما گرفته و میان نسل‌های آینده‌ساز کشور با انقلاب اسلامی جدایی ایجاد خواهد کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگرچه حقیقت این است به برکت نظام‌سازی امام(ره) بود که ملت ایران از یک نظام ستمشاهی خلاصی پیدا کرد و مسیر زندگی‌اش ختم به تعالی بر بستر نظام اسلامی شد، اما بیش از این باید دقت داشت امام هرگز محدود به این وجهه بنیان‌گذار، انقلاب‌ساز و قهرمان‌آفرین نبود و باید مراتب شخصیت امام عظیم‌الشأن را در جنبه‌های دیگری هم جست‌وجو کرد.
وی ادامه داد: انقلاب امام(ره) پیش از اینکه یک انقلاب و دگرگون‌سازی اجتماعی باشد، یک عملیات عظیم دینی و ولایی وابسته به مشیت پروردگار بود که «اسلامی بودن» این انقلاب را رقم زد. در انقلاب دینی، کلام و سیره یک فرد ملاک امور خواهد بود و آن امام زمان(عج) است. امام(ره) عبد صالح و بنده مخلص پروردگار بود و با همان دارایی، سرمایه و پشتوانه معنوی که داشت، خود را وقف خدمات خالصانه به وجود اقدس امام عصر(عج) قرار داد.
آیت‌الله علم‌الهدی در پاسخ به یکی از مصادیق تحریف‌آمیز جریان‌های معاند با نظام اسلامی تصریح کرد: در این باره، برخی متحجران در مخالفت با انقلاب اسلامی، به حدیثی صحیح از امام صادق(ع) اشاره می‌کنند که حضرت می‌فرماید: «کُلُّ رایَهٍ قَبلَ قیامِ المَهدی وَ هُوَ طاغوت» یعنی هر نهضتی که پیش از قیام مهدی(عج) به راه بیفتد، طاغوت است درحالی که اصل روایت بخش دیگری هم دارد که در این نقل، حذف ‌شده و در آن امام صادق(ع) می‌فرماید: «کُلُّ رایَهٍ قَبلَ قیامِ المَهدی وَ یَدعُوا الناس بِنَفسِه وَ هُوَ طاغوت» یعنی هر نهضتی که پیش از قیام مهدی(عج) به راه بیفتد که مردم را به خود دعوت کند، طاغوت است. اصل روایت این است.
وی تأکید کرد: آقایان از منطق خود کمک بگیرند. چطور قرار است امام زمان(عج) ظهور کند زمانی که زمینه‌های ظهور پیش از آن فراهم نشده است؟ آیا همچنان برخی قرار است تصور کنند امام زمان(عج) سرزده ظهور می‌کند، پشت به خانه کعبه ندای «یا اَهلَ العالَم، اَنَا صَمصام المُنتَقم» را سر می‌دهد، بعد با معجزات آسمانی سلاح‌های مکانیزه را از کار می‌اندازد و با شمشیر جهان را فتح می‌کند؟ این قرائت از ظهور درست نیست. اگر قرار است امام زمان(عج) ظهور کند و خود به‌تنهایی همه امورات ظهور و حکومت عدل مهدوی را فراهم کند، پس چرا تاکنون ظهور نکرد؟ تاریخ به یاد می‌آورد که وقتی تیمور گورکانی به سبزوار حمله کرد، گنبدی از سر شیعیان ذبح‌شده ساخت تا در تاریخ ثبت شود. این یک حقیقت است که سرتاسر تاریخ، مملو از جنایات بزرگ حکام جور است و با این تفاسیر، چرا منجی عالم بشریت ظهور نکرد تا به‌تنهایی، شیعه را نجات دهد؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه