دبیرکل سازمان‌ملل برای توقف جنگ غزه اقدام کند

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با تلویزیون ان‌بی‌سی آمریکا:

دبیرکل سازمان‌ملل برای توقف جنگ غزه اقدام کند


​​​​​​​حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در روزهای گذشته به منظور شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره «وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین»به نیویورک سفر کرده بود، روز گذشته پیش از ترک این شهر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا در رابطه با موضوع غزه و تحولات اخیر منطقه گفت: معتقدیم وقت آن فرا رسیده که دبیرکل سازمان ملل ابتکاری را در دست بگیرد و برای توقف فوری جنگ در غزه اقدامی‌ بکند. توقف جنگ در غزه یعنی بازگشت آرامش از سواحل مدیترانه تا دریای سرخ. همه از این آرامش و امنیت پایدار سود خواهیم برد.
همچنین او در پاسخ به پرسشی در رابطه با نگرانی یک جنگ فاجعه‌بار میان اسرائیل و ایران گفت: ما از ابتدای بحران در غزه بارها اعلام کردیم جمهوری اسلامی ایران هرگز از توسعه جنگ و تنش در منطقه استقبال نمی‌کند. در اتفاقی که شنبه جاری رخ داد، ما در قالب دفاع مشروع، عملیاتی را روی دو پایگاه نظامی رژیم اسرائیل که از آن پایگاه‌ها سفارت ایران در دمشق مورد حمله موشکی رژیم قرار گرفته بود، انجام دادیم.
رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان افزود: اگر رژیم اسرائیل ماجراجویی بکند و بخواهد عملیاتی روی ایران انجام بدهد، پاسخ ما متفاوت از قبل خواهد بود. پاسخ قبلی ما حداقلی و محدود بود. ما فقط دو مرکز نظامی و پایگاه نظامی آن‌ها را مورد هدف قرار دادیم.  وقتی می‌گوییم پاسخ حداکثری، یعنی اگر رژیم اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری در سرزمین‌های اشغالی خواهیم داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه