دسترسی به سؤالات امتحانی با جعل هویت مدیر مدرسه

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خبر داد

دسترسی به سؤالات امتحانی با جعل هویت مدیر مدرسه

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی شخصی خبر داد که اقدام به جعل هویت یک مدیر مدرسه کرده و با ایجاد اکانتی در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی، با دریافت پرسش‌های امتحانی از معلمان، سوءاستفاده می‌کرد.

اکانت مدیر مدرسه چگونه هک شد؟
به گزارش قدس سرهنگ علی محمدپور، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در رابطه با این خبر اظهار کرد: مدیر مدرسه‌ای در حالی که مرجوعه‌ای قضایی همراه داشت به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد فردی ناشناس اقدام به هک شبکه اجتماعی‌اش کرده و با سوءاستفاده از عکس پروفایل و هویتش موجب سلب آسایش و آبروریزی وی شده است. با توجه به این موضوع مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی افزود: شاکی همچنین در ادامه اظهارات خود عنوان کرد فردی که صفحه اجتماعی او را هک کرده، با جعل هویتش اکانتی در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی فعال نموده و به تعدادی از همکاران او پیام‌هایی مبنی بر ارسال پرسش‌های امتحانی ارسال کرده که در پی آن همکارانش هم پرسش‌های امتحانی را برای متهم فرستاده‌اند.  سرهنگ محمدپور گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدام‌های تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی عامل جعل هویت و مزاحم اینترنتی شده و با هماهنگی‌های انجام شده مالک اکانت به پلیس فتا احضار شد.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: مالک اکانت جعلی در اظهارات خود عنوان کرد مدتی پیش در خانه مشغول به مطالعه کتاب‌های تحصیلی‌ام بودم که یکی از دوستانم از من خواست کدی که به گوشی‌ام ارسال می‌شود را برای او بفرستم و من هم کد را برای وی ارسال کردم .
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بیان کرد: در ادامه متهم اصلی مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن احضار به پلیس فتا در تحقیقات به عمل آمده به جرم خود اقرار کرد.
وی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: برابر قانون هر گونه سوءاستفاده‌ از اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و در صورت بروز چنین اتفاقاتی پلیس فتا برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد، بنابراین رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

کلاه‌برداری با ترفند اجاره باغ‌ویلا
همچنین رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص کلاه‌برداری به بهانه اجاره باغ‌ویلا در ایام نوروز به شهروندان هشدار داد.
سرهنگ علی محمدپور در تشریح این خبر افزود: با توجه به روزهای پایانی سال و شروع تعطیلات نوروزی و همچنین زمان کوتاهی که هموطنان برای انتخاب مقصد سفر و اجاره این دست اماکن دارند، متأسفانه برخی از مجرمان با سوء‌استفاده از بستر ایجاد شده توسط سایت‌های واسطه‌گر و حجم انبوه آگهی‌های اجاره باغ و ویلا در این سایت‌ها از غفلت کاربران سوء‌استفاده کرده و مبالغی را بابت رزرو این اماکن از شهروندان دریافت و کلاه‌برداری می‌کنند. رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: در این روش از کلاه‌برداری مجرمان سایبری با بزرگ‌نمایی و انتشار تصاویرغیرواقعی از ویلا و باغ‌های مجلل اقدام به درج آگهی جعلی که معمولاً دارای قیمت‌های وسوسه‌انگیز و زیر قیمت بازار است می‌کنند، بنابراین هموطنان عزیز نباید گول این رفتارها را بخورند و از طریق کانال‌های نامعتبر و بدون هویت به اجاره و رزرو مکانی برای سفر مبادرت کنند. این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: هموطنان عزیز باید به این نکته توجه کنند که پیش از دیدن مکان و فرد اجاره‌دهنده مکان و اطمینان از صحت موضوع نباید هیچ ‌گونه وجهی به‌ عنوان پیش‌پرداخت یا بیعانه پرداخت کنند؛ چرا که پس از پرداخت، صاحب آگهی جعلی مسلماً دیگر پاسخگوی آن‌ها نخواهد بود.
این مقام مسئول بیان کرد: همان ‌طور که در قوانین سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی ذکر شده است این سایت‌ها هر گونه انجام معامله را در بستر فیزیکی بر عهده خریدار و فروشنده قرار داده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هر گونه تبادل وجه را به‌ صورت رودررو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار سوءاستفاده‌های احتمالی نشوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه