افزایش تماس‌ها با اورژانس مشهد در پی آلودگی هوا

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبرداد

افزایش تماس‌ها با اورژانس مشهد در پی آلودگی هوا

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد افرادی که برای مشکلات ریوی تماس می‌گیرند نسبت به روزهای عادی بیشتر شده است.
محمد علیشاهی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش مراجعات مردم به اورژانس در پی آلودگی هوا بیان کرد: برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم، پایگاه‌هایی که در هسته مرکزی شهر داریم تقویت کرده و ناوگان خود را نیز افزایش داده‌ایم. همچنین در مناطقی از شهر که شاخص آلودگی هوا بالای ۲۰۰ قرار دارد، آمبولانس‌هایی را مستقر کرده‌ایم تا خدمات‌رسانی به شهروندان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.
وی به شهروندان توصیه کرد: سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران خاص در منزل بمانند و خارج نشوند. افراد در خانه از باز کردن پنجره و روشن کردن کولر آبی خودداری کنند. اگر به هر دلیلی مجبور به ترک خانه شدند از ماسک‌های مناسب و فیلتردار مثل N95 استفاده کنند. 
وی با بیان اینکه استفاده از سبزیجات‌، شیر و مایعات به دفع و جلوگیری از ورود آلودگی به بدن کمک می‌کند، ادامه داد: اگر بیماران آسمی و بیمارانی که مشکلات ریوی دارند، دچار حمله شدند می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه