بهره‌برداری از 435 واحد مسکونی روستایی در خراسان شمالی

بهره‌برداری از 435 واحد مسکونی روستایی در خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افتتاح 6پروژه طرح هادی، آسفالت معابر روستايی و کلنگ‌زنی سمت توسعه روستايی، اجرای طرح هادی و بهره‌برداری از 435 واحد مسكن روستايی در استان همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) خبر داد.
علی محمدی در گفت‌وگو با قدس اظهار کرد: برای افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها اعتباری معادل 410ميليارد و 994ميليون ريال هزینه شده است که جمعیتی افزون بر 5هزار و 85خانوار از اجرای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به تعداد 435واحد مسکونی در روستاهای استان افزود: این تعداد واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ساخته و مقاوم‌سازی شده که ۳۴۸میلیارد ریال هزینه در برداشته است. اکنون ۶۱درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای استان مقاوم‌سازی شده‌اند.
وی در ادامه درخصوص افتتاح ۶ طرح هادی و آسفالت معابر روستایی گفت: این طرح‌ها در روستاهای ولی‌آباد و مقصود‌آباد اسفراین، کاریز در رازوجرگلان، ارگ در بجنورد، قزلر در مانه‌وسملقان و نجف‌آباد در فاروج اجرایی شده و به بهره‌برداری رسیده است.
محمدی خاطرنشان کرد: در دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) طرح هادی روستای هاور در شهرستان مانه‌وسملقان وارد مرحله اجرایی می‌شود و کلنگ سمت توسعه روستای زوارم در شیروان هم به زمین خواهد خورد. همچنین یک‌هزار و ۶۱۵ جلد سند مالکیت روستایی و یک‌هزار و ۶۶۱ جلد سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر استان در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه