ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دو برابر شد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا:

ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دو برابر شد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه متوسط موارد بستری کرونای مثبت ۳۲ نفر بوده که به ۳۵ نفر افزایش یافته است، گفت: موارد ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی نسبت به هفته آخر اسفند روند افزایشی پیدا کرده و به حدود دو‌برابر رسیده است.
غلامرضا شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متوسط روزانه موارد سرپایی کرونا در هفته آخر اسفندماه ۷۱ مورد بوده که با افزایش دو برابری اکنون به ۱۴۸ مورد رسیده است.
شریف‌زاده با بیان اینکه در دستورالعمل‌های جدید بازگشایی مدارس بحث فاصله‌گذاری اجتماعی ملاک نیست و بر استفاده از ماسک و تهویه مناسب تأکید شده است، افزود: تاکنون 9/92درصد جمعیت هدف خراسان جنوبی دُز اول واکسن کرونا و 7/83 درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه تاکنون 3/39درصد جمعیت هدف دُز سوم واکسن کرونا را در استان دریافت کرده‌اند، افزود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در بیرجند تعطیل شدند و مردم می‌توانند برای انجام واکسیناسیون به هشت مرکز خدمات جامع سلامت شهری مراجعه کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان بشرویه در وضعیت قرمز (بسیارپرخطر) قرار دارد و شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، فردوس و نهبندان در وضعیت نارنجی(پرخطر) و همچنین شهرستان‌های درمیان، سرایان، خوسف، زیرکوه، طبس و قاینات در وضعیت زرد(نسبتاً پرخطر) هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه