پیشنهاد بین‌المللی شدن موزه استکبارستیزی «طبس»

پیشنهاد بین‌المللی شدن موزه استکبارستیزی «طبس»

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: موزه ملی استکبارستیزی در طبس ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد و باید در ساخت آن و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز از ظرفیت‌های کشوری هم استفاده شود.
به گزارش فارس، جواد قناعت در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: عملیات پنجه عقاب توسط یک ابرقدرت جهانی با هدف آزادسازی گروگان‌های آمریکایی و در شرایطی انجام شد که نظام جمهوری اسلامی ایران تازه مستقر شده بود و امکانات و تجهیزات کافی در اختیار نداشت.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که شن‌های صحرای طبس مأمور خدا بودند، گفت: شب که همه ما خواب بودیم، حرکتی عجیب و معجزه‌ای در تاریخ معاصر صورت گرفت که هواپیماهای آمریکایی را زمینگیر و عملیات را متوقف کرد.
استاندار خراسان‌جنوبی افزود: این اتفاق، تکلیف همه ما را سنگین می‌کند و وظیفه انسانی و انقلابی داریم که خاطره ارزشمند این واقعه را زنده نگه‌ داریم.
قناعت با تأکید بر پاسداشت مقام همسر شهید «محمد منتظر قائم» متذکر شد: از ظرفیت این بانوی بزرگوار در حفظ خاطرات واقعه صحرای طبس باید بهترین استفاده را ببریم. استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در صورت امکان، قطعات باقیمانده از هواپیماهای آمریکایی حادثه طبس به محل مسجد شکر منتقل شوند تا بهتر مورد بهره‌برداری قرار گیرند، بیان کرد: باید غفلت چندین ساله در ساخت موزه استکبارستیزی طبس جبران شود.
قناعت اظهار کرد: از آنجایی که این موزه ملی است و ظرفیت بین‌المللی شدن دارد، باید در اجرای آن و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز از ظرفیت‌های کشوری استفاده شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه