مواجهه همه‌جانبه با وحدت‌شکنی؛ از اتحاد تا هم‌افزایی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد

مواجهه همه‌جانبه با وحدت‌شکنی؛ از اتحاد تا هم‌افزایی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ضمن یادداشتی که در خبرگزاری تسنیم منتشر کرده، نوشت: 
در روزهای اخیر شاهد مصادیق بارز توطئه دشمنان علیه وحدت و همبستگی امت واحده اسلامی هستیم. میان اجزای ضدفرهنگی و عملیاتی نبرد تمام‌عیار دشمنان علیه اتحاد امت اسلامی، نوعی هماهنگی غیراعلامی اما ملموس وجود دارد. وظیفه علما، سیاستمداران، دانشمندان و همه مسلمانان «مواجهه همه‌جانبه» با این حجم از توطئه‌هاست. وظیفه تک‌تک رهروان راستین دین مبین اسلام، انهدام این طرح‌واره و منظومه دشمن است. ما باید دشمن را بشناسیم، نقشه و هدف او از انجام چنین اقدامات تروریستی و وقیحانه‌ای را رصد کنیم و سپس با اتحاد و هم‌افزایی با یکدیگر مانع تحقق اهداف آن شویم. در این صورت، مکر دشمنان وحدت جهان اسلام به خود آن‌ها بازخواهدگشت.
وظایف فرهنگی و رسانه‌ای همه جریان‌های آگاهی‌بخش مسلمان در چنین شرایطی سنگین است. آن‌ها باید علاوه بر ایفای نقش تبیینی خود در پرده‌برداری از نقشه‌های شوم دشمنان و چرایی تلاش آن‌ها برای ایجاد شکاف و دشمنی در جهان اسلام، پیشرو ابتکارها و راهکارهایی باشند که منجر به تقویت پیوند تک‌تک مسلمانان جهان با یکدیگر شوند. دشمنان جهان اسلام از «رسانه‌های معتقد و پویا» هراس دارند زیرا این رسانه‌ها با روشنگری خود می‌توانند مانع چینش راهبردها و تاکتیک‌های ضد دینی دشمنان شوند. پس رسانه‌ها، هم مجرا و هم منادی شکل‌دهی امت واحده اسلامی از طریق تحکیم پیوند و وحدت مسلمانان در سرتاسر دنیا هستند. در اینجا، نگاه قومیتی و جغرافیایی رسانه‌ها باید در نگاه گفتمانی و دینی آن‌ها هضم شود تا شاهد شکل‌گیری اتحادی ثمربخش باشیم. «اتحاد» و «هم‌افزایی» در مواجهه با توطئه‌های دشمن همراه با یکدیگر معنا پیدا خواهد کرد. «هم‌افزایی مسلمانان» در برابر وحدت‌شکنی دشمنان تکمیل‌کننده نهایی «اتحاد مسلمانان» است. هم‌افزایی یعنی مجموعه گام‌ها و اقداماتی که همزمان منجر به «تقویت گفتمان اصیل اسلامی» و «نابودی توطئه‌های وحدت‌شکن دشمنان» شود. امروز همه مسلمانان واقعی، اعم از ایرانیان، برادرانمان در افغانستان و سایر کشورهای مسلمان، عزادار عروج مظلومانه شهید اصلانی و شهید دارایی هستند.
صفحات تاریخ هرگز از یاد نخواهد برد دلاورمردان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، سوری، لبنانی و عراقی با تأسی از تعالیم دین اسلام و با ایجاد وحدتی خالصانه، چگونه تروریسم تکفیری و حامیان آمریکایی و صهیونیستی آن‌ها را در عراق و سوریه مقهور و مغلوب ساختند و خاک این دو کشور را از لوث خلافت خودخوانده و سفاک داعش پاک کردند. امروز، اهمیت جهاد تبیین و فرهنگی با دشمنان و ایستادگی در برابر توطئه‌های وحدت‌شکن آن‌ها کمتر از جهاد میدانی و عملیاتی نیست. تأسی بر تعالیم وحدت‌بخش دین مبین اسلام محور اصلی این اتحاد مقدس خواهد بود. در این مسیر، نباید اسیر القائات دشمنان شد و باید ثابت‌قدم ماند. اگر در میدان جهاد تبیین با دشمنان سربلند خارج شویم، قطعاً تروریسم تکفیری و حامیان آن مجالی برای جولان نخواهند یافت. امروز بر خلاف خواست دشمنان و طراحان فجایعی مانند شهادت مظلومانه دو تن از روحانیون روزه‌دار در حرم مطهر امام رضا(ع) استوارتر از هر زمان دیگری در پیروی از تعالیم وحدت‌بخش اسلام ایستاده‌ایم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه