آویختگان به دامن ملکه

تشیع انگلیسی چه اهدافی را دنبال میکند؟

آویختگان به دامن ملکه

مجید تربت‌زاده

حـرف« تشیع انگلیسی» یا «شیعه لندننشین» است. جریان و یا فرقهای که البته فعالیتهای چند سـال اخیرش به سرزمین ملکه محدود نمیشود.

فرقه «شیرازی» سالهاست در ایران، عراق و... حضور و بروز دارد و شاید خیلیها ندانند شعارها، اعمال، رفتار و مناسک بخصوصی که با ظاهر دیـن و شریعت و یا دفـاع از حریم اهل بیت(ع) توسط طرفداران و سردمداران این جریان تبلیغ میشود، از کجا آب میخورد و چه اهدافی را دنبال میکند.

◾ یک/ جناب «همفر»
​​​​​​​ 
ریـشـههـای مــاجــرای »تشیع انگلیسی« سـر در آبشخور سیاست کهنه اما کارآمد »تفرقه بینداز و حکومت کن« دارد. بنابراین باید 200 سالی برویم عقبتر تا برسیم به قرن 18 میالدی و جناب »همفر« انگلیسی که با هشت نفر دیگر از عوامل جاسوسی انگلستان، شال و کاله کردند و به کشورهای اسالمی رفتند. »همفر« ابتدا به ترکیه رفت، نام »محمد« را برای خود انتخاب کرد و بعد هم سر از عراق درآورد تا به مرور »عبدالوهاب« را از آستینش بیرون بیاورد و دوتایی با انـواع حیلههای سیاسی و فتنهانگیزی بیفتند به جان حکومت عثمانی. در حالیکه »همفر« پنبه حکومت عثمانی را مـیزد، عبدالوهاب هم تا مـرز اعـام پیامبری پیش رفـت و... سرانجام فرقه »وهابیت« شکل گرفت تا در آینده و در میان اهل سنت، دمار از روزگار »وحدت مسلمانان« دربیاورد. ایـن قسمت ماجرا در واقـع همان چیزی اسـت که روزگـــاری امـام خمینی)ره( از آن به عنوان »اسـام آمریکایی« یاد کرد و سالها بعد، رهبر انقالب با مطرح کردن بحث »تسنن آمریکایی«، ما را متوجه نسخه بهروز شده اسالم آمریکایی کردند.

◾ دو / حاال نوبت شیعیان است
ً سراغ فاز بعدی عملیات تفرقه، این بار مستقیما تشیع آمـــد. ابــــزار کــار انگلیسیها ایــن بــار سید محمدعلی شیرازی ملقب به محمدعلی باب بود ً پس از سالها ریاضت، درس و عبادت را که ظاهرا بیخیال شده و زده بود توی کار بیزینس! در حالیکه در بوشهر با خانوادههای تاجران انگلیسی و یهودی نشست و برخاست میکرد، یکباره ادعا کرد »باب« شده و دروازه ارتباط با امام زمان! با حمایت کانونهای با نفوذ انگلیسی به سرعت شهرت یافت و آنها وانمود کردند »باب« شدن »شیرازی« حاصل سالها عبادت و ریاضت است. مدتی بعد هم »باب« ادعای »مهدویت« کرد! اگرچه بنیانگذار فرقه » بهائیت« به دست »امیرکبیر« محاکمه و اعدام شد اما از آنجا که برنامههای انگلیس، کوتاهمدت و نقشه یکبار مصرف نبود، جریان تفرقهاندازی میان شیعیان به وسیله جانشینان »محمدعلی باب« در قالب فرقه »بهائیت« ادامه یافت.

◾ سه / موی دماغ استعمار نباشید!
کمی بیایم جلوتر... زمان »میرزای شیرازی« و ماجرای تحریم تنباکو. دورانی که مرجعیت تشیع، پیشاپیش قـراردادهـا و اقدامهای استعماری روبـاه پیر را رصد کرده و زیرآب بیشتر آنها را با آگاهیبخشی به مردم میزدند. از این زمـان به بعد انگلیسیها به قدرت واقعی مرجعیت شیعه پی برده و به فکر چاره افتادند. با »نفوذ« به قلب مذهب تشیع شاید میتوانستند به مرور آن را تضعیف کرده و قدرتش را بگیرند. برای همین اگر باز هم در دل تاریخ جلوتر بیایید، از دورهای به بعد شاهد میزبانی »لندن« از برخی علمای شیعه هستید. بخش نخست این رویکرد جدید، تالش دستگاههای اطالعاتی و امنیتی برای بهره بردن از شهرت و محبوبیت برخی علما و سپس تعلیم و تربیت طلبههایی است که با نظام اسالمی ایران سر ناسازگاری دارنـد. انگلیسیها با »طلبهسازی«، در مراحل بعدی به دنبال ساختن و پرداختن علما و دانشمندان باب میل خودشان هستند... یعنی همان »مرجعیت انگلیسی«! مرجعیتی که نه تنها هیچ وقت موی دماغ سیاستهای استعماری نمیشود بلکه قرار است خیلی موذیانه و زیرپوستی، هوش و حواس شیعیان را از سیاست پرت کند و سرشان را با مواردی مثل قمهزنی و... گرم کند!

◾ چهار/ مرجعیت اثبات نشده
قـــرن 20 و 21 هــمــراه اســـت بــا تغییر و تـحـوالت سـریـع در همه عـرصـههـای سـیـاسـی، اجتماعی، ً کـارایـی فرهنگی و... . »بهائیت« اگـرچـه تقریبا خـود را از دسـت داده و تیر انگلیسیها به سنگ خـورده اسـت، »وهابیت« اما دارد مأموریتش را با در آوردن شـاخ و برگهایی همچون »الـقـاعـده« و »داعــش« ادامـه میدهد. »تسنن آمریکایی« که امام)ره( سالها پیش پته آن را روی آب ریخت، برای بقا، به جریان و تفکر مشابهی در میان شیعیان نیاز داشـت تا پـازل انگلیسیها کامل شـود. البته توقع نداشته باشید ماجرای »تشیع انگلیسی« به صورت آشکار و تابلو از انگلیس و لندن آغاز شود. نقطه آغـاز آن را در دوران تبعید امـــام)ره( به عراق جستوجو کنید که فرزند بزرگ خاندان شیرازیها- سید محمد شیرازی- ابتدا از ایشان در کربال استقبال میکند و بعدها که مسئله مرجعیت امام)ره( و رهبری شیعیان پیش میآید، ساز مخالف را کوک کـرده و خودش ادعای زعامت جهان تشیع را میکند. این ادعا در حالی است که استاد وی – آیتهللا یوسف حائری – بارها حتی اجتهاد وی را رد میکند و آیتهللا »خویی« نیز ضمن مخالفت با او به رد اجتهادش توسط آیتهللا حائری اشاره کرده و پرداخت وجوهات شرعی به وی را غیر شرعی اعالم میکند. بیت و دستگاه شیرازیها که به مدد نام و تالشهای ضداستعماری »میرزای شیرازی« برای خود جایگاهی دست و پا کرده در واکنش به نظر علمای تراز اول آن روزگـار، یکی را »فراموشکار« دیگری را »مجنون« و برخی را دچار آلزایمر میداند!

◾ پنج/ میراث برادر
»سـیـد محمد شــیــرازی« بـا وجـــود مخالفتها و ضدیتش با ایران، مدتی بعد در قم ساکن میشود. سال 1380 هم وقتی فوت میکند، اگرچه بـرادرش موفق نمیشود مراسم تشییع را به غائله آنچنانی علیه نظام تبدیل کند اما مرجعیت تأیید نشده برادر بزرگتر و ادعای رهبری او را انگار به عنوان سهماالرث برمیدارد! ً اعـان جـریـان »تشیع انگلیسی« حــاال تقریبا مــــوجــــودیــــت کـــــــرده اســـــــت. دشــمــنــی جــریــان تشیع انگلیسی بـا نـظـام در قـالـب بـدگـویـیهـا و بددهنیها نسبت بـه جمهوری اسـامـی و سـران و رهـبـران، توسط افــراد شاخص و لندننشین این جریان آغاز میشود. اگر ماجرا تنها به همین موارد و لندننشینی ختم مـیشـد میتوانستیم آن را نوعی رقابت و یا کینه شخصی و خانوادگی و تبعید خودخواسته از کشور بدانیم اما جالب است که این جریان بهسرعت برای ترویج افکار خود و نمادهایی چون قمهزنی و یا توهین به مذاهب دیگر اسالمی، صاحب شبکههای متعدد تلویزیونی و ماهوارهای میشود، کتاب چـاپ میکند، فضای مجازی را به خدمت میگیرد و... هزینههای سنگین همه اینها هم از صندوق و ثروت ملکه انگلیس تأمین میشود! با اینکه در مرام جریان شیرازی همه مذاهب دیگر اسالمی لعن شده و چه بسا واجبالقتل هستند اما ً فعالیتهای این فرقه در عربستان و جالب است مثال در آغوش »تسنن آمریکایی« بدون هیچ ممنوعیتی انجام میشود!

◾ شش / اسفند سال 1396
سالهاست »سید مجتبی شـیـرازی« و دامـادش »یاسر الحبیب«، حسن اللهیاری، محمد هدایتی و دیگر روحانیها و شیعههای دو آتشه ساخت انگلیس در شبکه تلویزیونی و ماهوارهایشان، چهرهای خشن و داعشی از شیعیان را پیش چشم مــردم جهان میگذارند و به بهانه دفاع از اهل بیت)ع( به شکلهای مختلف به اهل تسنن توهین میکنند. به جمهوری اسالمی حملهور میشوند و در برابر جنایت داعش هم لب میدوزند و حرفی نمیزنند! جـریـان »تشیع انگلیسی« حتی تحتالحمایه بودنش را هم منکر نمیشود و »یاسر الحبیب« در یک فایل ویدئویی، ملکه انگلیس و اجـدادش را از شیعیان و سـادات مسیحی شده میداند و کمک گرفتن از آنها را جایز اعالم میکند! اما انگار همه اینها کافی نیست. تشیع لندن نشین دوســت دارد بیشتر از اینها فعال و اثـرگـذار دیـده شـود. بنابراین در اسفند ماه ُمپز در 1396 با حمله به سفارت ایران در لندن جوری ق میکند که صدایش دنیا را بردارد! رسانههای غربی کمک میکنند صـدای ایـن ترقه در سراسر جهان بپیچد و دل و چشم خیلی از زودباورها را بلرزاند و بترساند. با این همه، آنهایی که انگلیس و سیاستهایش را خوب میشناسند حتی از همین تهران خودمان هم بهخوبی بوی کهنگی حیلههای انگلیسی را میشنوند. بهخصوص که این حمله، درسـت همزمان با سفر »ملک سلمان« به انگلیس انجام میشود، یعنی کسی که در ضلع دیگر مـاجـرای »تفرقه بینداز و حکومت کن« دارد آب به آسیاب »تسنن آمریکایی« میریزد! تشیع انگلیسی بــا فعالیتهایی از ایــن قبیل دارد به حساب خـودش هم بنیانهای تشیع را از داخـل میجود و هم زمینه و بهانه را بـرای جنایت تـکـفـیـریهـا و داعـشـیهـا علیه شیعیان فـراهـم میکند. بـا ایــن حساب حـادثـه دردنــــاک اخیر در حرم مطهر رضوی را هم باید در ادامه همین ماجرا دید. طبق نسخه پیچیده شــده تـوسـط انگلیسیها، مــدتهــاســت »تـسـنـن آمــریــکــایــی« و »تشیع انگلیسی« در دامن ملکه، به نوعی از همگرایی علیه »اسالم ناب« رسیدهاند!

برچسب ها :
ارسال دیدگاه