شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه تیز قیچی استعمار

حجت السالم دکتر ایمانی: حادثه تروریستی حرم نتیجه یک پیوند نامیمون بود

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه تیز قیچی استعمار

زینب اصغریان

رهبر معظم انقالب فرمودند: »ما تشیعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ جاده برای حضور دشمنهای اسالم است، این تشیع، تشیع نیست؛ این انحراف است«؛ ایشان همچنین در جای دیگر فرمودهاند: »شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند، سعیشان این است مسلمانان را به جان هم بیندازند و به آتش اختالفات بدمند«.

در ارتباط با حوادث اخیر اتفاق افتاده در حرم مطهر رضوی که برخی تحلیلگران آن را نتیجه فتنهانگیزی استعمار دانستند به سراغ حجتاالسالم دکتر علیرضا ایمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسالمی قم و کارشناس مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا رفتیم و در زمینه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به گفتوگو نشستیم.

آقــای دکتر بـه عـنـوان ســؤال اول قــدری دربــاره جریان اسالم آمریکایی و شیعه انگلیسی توضیح دهـیـد. ریشه ایـن جریانات از کجاست و چگونه ایجاد شدند؟
انـقـاب اسـامـی کـه حـضـرت امـام در بیش از 60 سـال پیش آغـاز کرد و اســتــارت زد در بهمن 57 بـه بار نشست. سالهای اول انقالب شرق و غرب متحیر و مبهوت بودند و نمیتوانستند بفهمند این انقالب چه پیامی دارد و چه میخواهد انجام دهد ولی ً روشن شد و بچههای این وقتی خط و خطوط کامال ً سفارتخانه آب و خاک ریختند و محلی را که اسما ً النه جاسوسی آمریکاییها بود را اشغال و رسما کـردنـد؛ دسـت آمریکا دیگر از منطقه ما قطع و دمش از این منطقه بریده شد و به ناچار سراغ نیروهای اجــارهای خود در منطقه رفت و آنهـا را تحریک کرد در قالب لباس اسالمی و دفاع از اسالم و قرآن، در برابر انقالب اسالمی بایستند و به تعبیر حضرت امام، آنها از اسالم آمریکایی نمایندگی میکردند. مدتی به ایـن منوال گذشت و جنگ شیعه و سنی راه انداختند و عجیب منطقه را به آتشی زیر خاکستر تبدیل کردند. بــه هــر حـــال دیــدیــم در بـیـخ گـوشـمـان یـکـی از خـانـوادههـای ثروتمند عربستانی فــردی بـه نام اسامه را به پاکستان فرستاد و حوزههای علمیه پاکستان را تحریک و بسیج کرد و به آنها آموزش نظامی داد. سپس آمدند و افغانستان را گرفتند ً عامل و دولت کمونیستی را ساقط کردند و عمال مشکلآفرینی ما در مرزهای شرقیمان شدند. حـضـرت امـــــام)ره( نــام ایــن نــوع اســـام را اسـام ً اهـداف آمریکایی گذاشتند که اهدافش دقیقا آمریکاست. ممکن است میلیونها نسخه از قرآن کریم را هم چـاپ کند، ممکن اسـت مؤسساتی مانند »رابـطـه العالمیه االسـامـی« در مکه و یا »جامعه االسالمیه« در مدینه را راه بیندازند ولی سرانجام فارغالتحصیالن این پژوهشگاهها و یا ً در پژوهشگران ایـن مؤسسه تحقیقاتی عمدتا راستای اهداف آمریکا گام برمیدارند. سالها به این روال عمل کردند ولی دشمن به این مقدار بسنده نکرد. عالو بر اینها آمدند در کنار خود بیت شیعی و در داخل شیعه، افراد مزدوری را پیدا کردند که آنها هم با پولهای بادآورده غربی بتوانند در برابر انقالب اسالمی بایستند. این تجربه دوم غربیها هم متأسفانه تجربه بسیار موفقی در راستای اهداف آنها بوده است.

◾بــه صــــورت مـصـداقـی تـوضـیـح دهــیــد شیعه انگلیسی چه حرکتهایی را انجام دادهاند؟
شما ببینید از همان سال اول انقالب حضرت امام خمینی)ره( فرمودند جمعه آخر ماه رمضان »روز قدس« است و همه باید بیایند برای آزادی قدس شریف تظاهرات کنند؛ جایی که اولین قبله ما مسلمانان بوده و در دست صهیونیست غاصب اســت. امـا ایـن تشیع مــزدور آمدند در برابر روز قدس، »روز بقیع« اعالم کردند. گفتند ما چکار بـه فلسطینیهای سنی و مسجداالقصایشان داریــم، ما باید قبرستان بقیع را از چنگال اهل سنت دربیاوریم که هفته بعد از »روز قدس « را در 8 شوال، »هفته بقیع« اعالم کردند. اهل سنت 12 ربیعاالول و اکثر علمای شیعه 17 ربیع را میالد پیامبر)ص( میدانند. از دوازدهم تا هفدهم، کل این ایام، ایام والدت پیامبر(ص) است. رهبر معظم انقالب میفرمایند: من شرفیاب شدم خدمت امام)ره( پیشنهاد دادم کل این ایام را هفته وحدت اعالم کنید و امام استقبال کردند. اعالم هفته وحدت آبی بود بر آتش فتنههایی که میخواستند به عنوان جنگ شیعه و سنی بهپا کنند و خوابهای ناخوشی که برای ما دیده بودند اما بالفاصله این شیعه مزدور آمد و در برابر هفته وحدت، از اول تا نهم ربیعاالول را به عنوان »ایام برائت« اعالم کرد. چون بعد از رحلت پیامبر)ص( قرار دارد و شهادت حـضـرت صدیقه طــاهــره)س( و شـهـادت طفل معصوم و مظلومشان حضرت محسن)ع( است در مقابل هفته وحدت، هفته »برائت از اهل سنت« را اعالم و دوباره این آتش فتنه را شعلهور کردند.

◾استکبار جهانی چگونه از این جریانها حمایت میکند؟
مقام عظیمالشأن والیت در تعابیرشان فرمودند ایـــن جــریــان تـشـیـع، تشیع انگلیسی اســت و تشیع حقیقی نیست. کـشـورهـای غربی بـرای تلویزیونهایی که به هموطنان کشور خودشان ارائه میکنند پول میگیرند یعنی در مقابل اشتراک پول میگیرند، اما چه شده که این همه شبکههای تلویزیونی و ماهوارهای را رایگان در اختیار مردم دنیا قرار میدهند. ضربالمثلی هست که میگوید هیچ گربهای برای رضای خدا موش نمیگیرد. اگر این ً به دنبال منافع خبیثها این برنامه را دارند قطعا خودشان هستند. ازایـن رو رهبر معظم انقالب فرمودند تشیعی که از لندن و از کنار کـاخ ملکه انگلیس منتشر شود تشیع واقعی نیست و تشیع انگلیسی است. خب! تعداد شبکههای ماهوارهای که این جماعت شیعه انگلیسی دارنـد حدود 18 شبکه اسـت )اگـر بهتازگی اضافه نشده باشد(. بسیاری از این شبکهها تبلیغات ندارد که بگوییم از طریق نوشابه و سایر تبلیغات، درآمدشان حاصل میشود. اینها تبلیغات ندارند از صبح تا شب برنامه لطمیات و عزاداری و روضهخوانی و قمهزنی اینها حقیقت تشیع را ً و زنجیرزنی دارنــد. اوال تحریف و تشیع را در ایـن مـدل شعائر خالصه کردند. در حالی که محوریت تشیع اول توحید و سپس نبوت و امامت است. همه تشیع که در عزاداری خالصه نمیشود. به عنوان مثال دو شبکه از شبکههای اینها »االنوار 1 »و »االنوار 2 »است. از صبح تا شب یا مداح در حال روضهخوانی است ً یا در حال سینهزنیاند یا قمه میزنند. یک نفرتی در دل مـردم دنیا از تشیع ایجاد میکنند؛ قطعا اینها مزدور و حقوقبگیر حکومت انگلیساند.

◾حادثه حـرم مطهر رضـوی را که به شهادت دو تن از طالب عزیزمان منتهی شد در سیاستهای تفرقهافکنانه اسـتـکـبـار جـهـانـی چـگـونـه تحلیل میکنید؟
در این فاجعه اخیری که در مشهد در کنار مرقد مطهر علی بن موسی الرضا)ع( اتفاق افتاد برخی از تحلیلگران درسـت تحلیل کردند و گفتند این پیوند نامیمون اسـام آمریکایی یعنی وهابیت خبیث با تشیع انگلیسی یعنی همین جماعت »شیرازی« بـود. به خیلیها برخورد. خیلیها از ایـن تحلیل خوششان نیامد و گفتند حیف از شما که شیعه را در کنار سنی قرار دهید. هر دو را مقصر بدانید. نه آن سنیاش سنی واقعی است و نـه شیعهاش شیعه واقـعـی. مـا یـک میلیارد و 300میلیون سنی و چند صد میلیون شیعه در عالم داریـم که قرنهاست در کنار یکدیگر بـدون هیچ مشکلی در حال زندگی هستیم. مشکل سر اقلیت وهابی خبیث و اقلیت شیعه انگلیسی است که به نام اسالم دارد کار میکند. ما نه اینها را شیعه میدانیم نه آنها را سنی، بلکه هر دو را مـزدوران آمریکایی و انگلیسی میدانیم. اینها باید کامل تبیین شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه