احیای شب‌های قدر حداکثر در ۹۰ دقیقه برگزار شود

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

احیای شب‌های قدر حداکثر در ۹۰ دقیقه برگزار شود

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، بر برگزاری آیین احیای شب‌های قدر در مدت زمان حداکثر یک ساعت و نیم (۹۰ دقیقه) تأکید شده است.

به گزارش وب‌دا، محمد باباخانی افزود: دستورالعمل برگزاری آیین شب‌های قدر در شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد.
وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در شب‌های قدر برگزاری آیین احیا در فضای باز بلامانع است و تنها بر استفاده از وسایل شخصی نظیر قرآن، مفاتیح، مهر، سجاده و چادر تأکید شده است.
رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این دستورالعمل برگزاری آیین احیا در فضاهای مسقف شهرهای قرمز تا ۳۰درصد ظرفیت، شهرهای نارنجی تا ۵۰درصد ظرفیت، شهرهای زرد تا ۷۰درصد ظرفیت و شهرهای آبی تا ۱۰۰درصد ظرفیت اعلام شده، ضمن اینکه به جز داشتن وسایل شخصی ذکر شده برای فضای باز، بر وجود تهویه مناسب در فضای بسته و برگزاری مراسم احیا در مدت زمان حداکثر یک ساعت و نیم تأکید شده است.
باباخانی افزود: ۴۹۸ ناظر و بازرس در سه شب قدر در تمامی محل‌هایی که آیین احیا برگزار می‌شود حضور خواهند داشت و حضور نیروهای بازرس و ناظر بیشتر در مکان‌های خاص و پرتجمع که فهرست این مکان‌ها از اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی دریافت شده، خواهد بود.
وی ادامه داد: این نیروها در شب‌های نوزدهم، بیست‌ و یکم و بیست‌ و سوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ تا پایان آیین در این محل‌ها حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز در خصوص رعایت نکات بهداشتی تذکرات لازم را بدهند.
رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت تمامی نکات بهداشتی به‌خصوص استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ همچون محل‌های برگزاری آیین احیا بسیار حائز اهمیت است و از مردم می‌خواهیم در فضاهای باز حضور یابند و چنانچه در مکان‌های مسقف هستند تهویه مناسب را مدنظر قرار دهند. همچنین از افرادی که دارای علائم مشکوک هستند تقاضا داریم در جمع‌های عمومی و مراسم‌ احیای شب قدر حاضر نشوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه