مهلت سه ماهه برای تعیین تکلیف معادن خراسان جنوبی

مهلت سه ماهه برای تعیین تکلیف معادن خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های معدنی فعال در استان از امروز به مدت سه ماه مهلت دارند حساب‌های مالیاتی و گردش مالی خود را به داخل استان منتقل کنند.
علیرضا عباس‌زاده در نشست شورای معادن استان خراسان جنوبی افزود: براساس ماده قانونی بند «الف» ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن با رعایت ضوابط قانونی باید در استان‌های محل استخراج و ذخایر معدنی انجام شود.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۲۰معدن در استان در حال فعالیت هستند که تقریباً این قانون درخصوص ۹۰درصد این معادن انجام شده و ۶۷ معدن این موضوع را رعایت نکرده‌اند.
در مزایده‌های جدید و واگذاری پهنه‌های معدنی به سرمایه‌گذاران باید به عنوان یک شرط، افتتاح حساب و گردش مالی شرکت در استان قید شود. اینکه سود حاصل از استخراج و ذخایر معدنی استان عاید مردم همین استان نمی‌شود مورد گلایه امامان جمعه و جماعات و مردم نیز هست که باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.
وی تصریح کرد: به اذعان برخی از امامان جمعه استان نه تنها برخی از معادن سودی برای مردم ندارند که سبب تخریب جاده‌های روستایی و شهری و برخی امکانات دیگر نیز شده است و تنها منافع مردم استان به‌کارگیری چند نیروی کارگر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه