طارمی با روزه‌داری هزاربار قوی‌تر شد

یادداشت خواندنی آبولا برای ستاره ایرانی

طارمی با روزه‌داری هزاربار قوی‌تر شد

خبرنگار نشریه آبولا با این عنوان یادداشت خود برای مهدی طارمی را آغاز کرد: «روزه در ماه رمضان عطش گلزنی طارمی را کم نکرد».

این بازیکن ایرانی در دو بازی اخیر لیگ چهار بار گلزنی کرد - یک گل در پیروزی بر ویتوریادگیمارش و سه گل مقابل پورتیموننسه، در شکست 7-0 آلگاروه.
 مهاجم با اشتها برای طولانی کردن این مسیر گلزنی به اس سی براگا نزدیک می‌شود، او که در گذشته اثر خود را روی دروازه اس سی براگا گذاشته: او دو بار برای ریو آوه گلزنی کرد و با پیراهن اف سی پورتو دو شوت دقیق در پنج دوئل مقابل براگا به ثبت رساند.
هنوز یک بازی با ویزلا در آخرین روز ماه وجود دارد، بنابراین چالش با این تیم قبل از پایان ماه رمضان خواهد بود، آیینی از دین اسلام که به معنای عدم مصرف مایعات یا جامدات از طلوع تا غروب خورشید است. 
همان‌طور که سرجیو کونسیسائو پیش‌بینی کرده بود، طارمی و زیدو، یکی دیگر از مسلمانان تیم، بدون از دست دادن عملکرد ورزشی خود، تیم را مدیریت کرده‌اند: « سرمربی پورتو درباره روزه گرفتن طارمی گفته: من خودم یک کاتولیک هستم و روزه می‌گیرم. دیروز ۲۰ کیلومتر را ناشتا و بدون اینکه غذایی بخورم، دویدم. درست است. ارزش‌هایی وجود دارد که انسان را رشد می‌دهد. موقعیت‌هایی که فراتر از کمبود لحظه‌ای غذاست. این لحظات ما را در بازی قوی‌تر می‌کند. ما یک بخش پزشکی داریم که شامل بهترین متخصص تغذیه در جهان، ویتور هوگو است». 
قبل از ماه رمضان این صحبت‌ها در کنفرانس خبری می شد، همه چیز برنامه ریزی شده بود، در ماه رمضان بحث این نبود که کمتر در دسترس باشند. آیا آن‌ها 100 درصد خواهند بود؟ او در ابتدای ماه اطمینان داد که آن‌ها 1000 درصد خواهند بود. برای طارمی، رمضان با اهداف زیاد چیز جدیدی نیست. 
او فصل گذشته در دوران روزه داری در پنج مسابقه چهار گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد و کاملاً محدودیت‌های غذایی خود را دور زد.مهدی طارمی حالا با این درخشش در رأس اخبار باشگاه پورتو قراردارد و مسئولان این باشگاه باید تصمیم خود را برای حفظ یا فروش این ستاره ایرانی بگیرند؛ چرا که او از تیم های بزرگ اروپا چون میلان و باشگاه‌های اسپانیایی پیشنهادهایی دریافت کرده و این بهترین فرصت برای پورتو است تا بتواند در فصل نقل و انتقالات معامله خوبی با باشگاه های متمول اروپایی انجام دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه