جهان علیه اشغالگران

مردم در اروپا و آمریکا خواستار توقف جنایات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی شدند

جهان علیه اشغالگران

علوی

وحشی‌گری صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان موجی از اعتراضات مردم سراسر جهان را به همراه داشته تا با راهپیمایی و سر دادن شعارهایی علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی، خواهان توقف استبداد صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شوند.

به گزارش فارس، هزاران نفر از مردم کانادا و کشورهای اروپایی در حمایت از مردم فلسطین خواستار پایان خشونت و تعرض صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجدالاقصی شدند. در همین راستا صدها نفر در خیابان‌های «تورنتو» در حمایت از فلسطینیان تجمع کردند و علیه اشغالگری صهیونیست‌ها شعار سر دادند و خواستار پایان تعرض نظامیان صهیونیست‌ به نمازگزاران در مسجدالاقصی شدند. آن‌ها شعار می‌دادند «دیگر اشغالگری نباید وجود داشته باشد؛ اسرائیل یک دولت تروریست است». آن‌ها امیدوارند بر اثر راهپیمایی «فلسطین آزاد»، یک روز تلاش‌هایشان علیه اسرائیل به ثمر بنشیند.
از سوی دیگر، هزاران نفر در «برلین» آلمان نیز خواستار توقف حملات نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی شدند که با مقابله پلیس مواجه شد. نیروهای امنیتی چندین نفر را بازداشت کردند که البته تعداد دقیق آن نامشخص است. در شهر «اینسبروک» اتریش نیز صدها نفر با برگزاری راهپیمایی اعتراضی به اقدامات نظامیان صهیونیست، با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند. صدها نفر هم در شهر «منچستر» انگلیس با برگزاری راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان به حملات نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی نه گفتند و خواستار توقف خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شدند. راهپیمایی‌های مشابهی هم در شهرهای میلان ایتالیا، «ماستریچ» و «آمستردام» هلند و لندن انگلیس برگزار شده است. راهپیمایی‌کنندگان از دولت بریتانیا خواستند با همان قدرتی که پس از آغاز جنگ اوکراین به روسیه واکنش نشان داد، به رژیم صهیونیستی نیز واکنش نشان دهد. بسیاری از خاخام‌های یهود نیز با حضور در راهپیمایی فلسطین آزاد در لندن، برائت خود از صهیونیسم را نشان دادند و یکی از آن‌ها حتی با تأکید بر تفاوت میان یهودیت و صهیونیسم، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشید. راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان و علیه جنایات رژیم صهیونیستی محدود به این کشورها نمی‌شود و چند روز پیش نیز چند شهر آمریکا از جمله نیویورک، شیکاگو، هیوستون و تامپا و اتاوای کانادا شاهد برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در حمایت از بیت‌المقدس و فلسطین بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه