پرونده عامل حادثه حرم رضوی 10 روز دیگر به دادگاه می‌رود

خدائیان در پاسخ به قدس اعلام کرد

پرونده عامل حادثه حرم رضوی 10 روز دیگر به دادگاه می‌رود

آرش خلیل‌خانه

 سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت محمد امامی و دیگر متهمان یکی از پرونده‌های بانک سرمایه جمعاً به 170 سال حبس و رد مال خبر داد.

ذبیح‌الله خدائیان درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مرتبط با فساد در بانک سرمایه از صدور احکام نهایی متهمان و افراد تحت تعقیب دریکی از این پرونده‌ها خبر داد و گفت: در این پرونده محمد امامی، از تهیه‌کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گره‌خورده به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. وی افزود: در همین پرونده، سید احمد هاشمی شاهرودی نیز به ۱۰ سال حبس و رد مال، شهاب‌الدین غندالی به ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. سخنگوی دستگاه قضا گفت: در این پرونده همچنین ۶ متهم به دو فقره حبس هفت سال ونیم و 13 ماه و ۱۵ نفر هم به پنج سال حبس و رد وجوه محکوم شدند.
وی در خصوص پرونده کارمندان منابع طبیعی لواسان در ارتباط با اتهام رشاء و ارتشاء هم خاطرنشان کرد: 19 نفر از متهمان این پرونده که حکمشان قطعی شده به 6 ماه تا 5 سال حبس محکوم شدند.

جزئیات دادگاه عامل حادثه حرم رضوی
خدائیان در پاسخ به پرسش روزنامه قدس در مورد آخرین وضعیت پرونده عامل حادثه حرم رضوی، زمان احتمالی صدور کیفرخواست و دادگاه وی، همچنین نتیجه تحقیقات درباره انگیزه شخصی یا وابستگی جریانی او به گروه‌های تکفیری در این عمل، بابیان اینکه تحقیقات در این پرونده تمام‌شده است، اظهار کرد: حسب اعلام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، تا 10 روز آینده پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.
وی اضافه کرد در این پرونده برخی دیگر هم احضار و از آن‌ها تحقیق به عمل آمد، اما به این نتیجه نرسیدیم که کس دیگری همدست او بوده یا متهم را تحریک کرده است.

ابهامات جدید در مورد پتروشیمی میانکاله
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در مورد ورود دستگاه قضا به موضوع پتروشیمی میانکاله و اینکه آیا با توجه به دستورات مقامات بررسی و نظارتی نسبت به توقف آن انجام‌شده است؟ با اشاره به اینکه از سوی معاونت عامه دادستانی کل مکاتبه‌ای با دادستان مرکز مازندران شده و در این مکاتبه با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار صنایع شیمیایی در صورت دارا بودن فاضلاب صنعتی در تولید، این معاونت خواستار پیگیری و بررسی پروژه شده است، گفت: قرار شده تا زمان مشخص شدن موضوع از ادامه عملیات ساخت این پتروشیمی جلوگیری شود.
خدائیان بابیان اینکه دادستان مربوط، استعلاماتی از منابع طبیعی استان و امور اراضی در مورد مجوز این پروژه به عمل‌آورده و منتظر پاسخ هستیم، افزود: هم‌اکنون ابهاماتی نیز
در خصوص نحوه واگذاری زمین و نحوه تأمین آب و مسائل زیستی و نوع و درجه خاک واگذارشده هم وجود دارد که باید روشن شود.
این مقام ارشد قضایی درباره رأی پرونده امیرحسین مرادی و علی یونسی، دو دانشجوی دانشگاه شریف به اتهام همکاری با سازمان منافقین، با تأکید بر اینکه اتهام افساد فی‌الارض در مورد این دو نفر محرز نشده، اظهار کرد: این دو نفر به دلیل تخریب، ایجاد آتش و خرابکاری در تأسیسات عمومی هرکدام به 10 سال حبس، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و همکاری با گروهک‌های معاند نظام به پنج سال حبس و برای فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شدند که مجازات اشد یعنی 10 سال در مورد آن‌ها اجرایی خواهد شد. البته این حکم هنوز قطعی نشده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه