مردان آسمانی

مردان آسمانی

شهيد احمد فتح‌آبادی
محل تولد: روستای عشق‌آباد
ولادت 08/02/1345
شهادت:11/12/1364
محل شهادت: عملیات والفجر8 
مزار: بهشت فضل نیشابور
شهید فتح‌آبادی هشتم اردیبهشت‌ 1345 در روستای عشق‌آباد از توابع شهرستان نیشابور دیده به جهان گشود و در یک خانواده مذهبی و متدین پرورش یافت. از 6 سالگی وارد دبستان شد و دوران ابتدایی را در روستا به پایان رساند. وی از حافظه خوبی برخوردار بود و استعداد بالایی داشت. احمد از 13سالگی فرایض دینی را انجام می‌داد و در انجام واجبات و مسائل مذهبی و عبادی بسیار مقید بود. هیچ‌گاه نمازش را ترک نکرد. شهید به علت نداشتن مدرسه راهنمایی در روستا ناچار برای ادامه تحصیل به نیشابور آمد و مقطع راهنمایی و دبیرستان را در نیشابور گذراند و پس از اخذ دیپلم در گزینش تربیت معلم نام‌نویسی کرد و پس از گذراندن امتحان کنکور تربیت معلم قبول و راهی مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد شد. 
شهید احمد فتح‌آبادی در بیشتر راهپیمایی‌ها و مراسم دعای کمیل، توسل و... شرکت فعالانه‌ای داشت. شب‌ها با دوستانش اعلامیه‌های امام را مخفیانه مطالعه می‌کرد. وی در بسیج دانش‌آموزی به عنوان عضوی فعال خدمت می‌نمود و همواره تلاش می‌کرد به نحو احسن به جامعه خویش خدمت کند.
وی در آخرین سال تحصیل در مرکز تربیت معلم، جذب دانشگاه عشق و ایثار شد و بلافاصله به افتخار دانش‌آموختگی در این دانشگاه نائل آمد. در تاریخ 15/11/1364 به منطقه جنوب اعزام و سرانجام در مورخه 11/12/1364 در عملیات والفجر8 در محل اروند ( فاو) بر اثر اصابت ترکش به لقاالله پیوست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه