از آبشار «سرآچو» تا «پا قلعه» گبرنشین‌ها

از آبشار «سرآچو» تا «پا قلعه» گبرنشین‌ها

روستای گردشگری «بهانگر» از توابع بخش باشتین شهرستان داورزن در خراسان رضوی در ۵کیلومتری شمال روستای مهر و در مسیر جاده ابریشم قرار دارد. فاصله بهانگر تا سبزوار ۵۴ کیلومتر و تا داورزن ۳۴کیلومتر است. این روستا از شمال به كوه سفید و مكان‌های مرتفع، از شرق به روستای كلاته سادات، از جنوب به روستای مهر و از غرب به كلاته اخلوری محدود می‌شود.
ازجمله جاذبه‌های اکوتوریسمی و گردشگری بهانگر می‌توان به کوه سفید مهر اشاره کرد که در شمال روستا واقع شده و با ارتفاع ۲هزارو۳۱۵متر از سطح دریا، کوهی بسیار زیباست که سالانه صدها کوهنورد و طبیعت‌گرد را به سمت خود جذب می‌کند. آبشار سرآچو یکی از زیباترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های منطقه است که برای رسیدن به آن باید از روستا ۳ کیلومتر به سمت شمال طی کرد. این آبشار میان دو کوه سفید و کوه خلوار واقع شده و زیبایی خاصی به این منطقه بکر بخشیده است.
آبشار پنج پله‌ای سراچو در شمال روستای بهانگر در مسیر رودخانه روستای مهر در فاصله 7 کیلومتری این روستا قرار دارد. چون رودخانه از ارتفاعات بالادست کوه‌های مهر سرچشمه می‌گیرد، در نقاط مختلف آبشارهای متعددی را تشکیل داده است. ارتفاع بلندترین آبشار این منطقه به بیش از ۱۰متر می‌رسد. «پا قلعه» جاذبه طبیعی دیگری است که در شمال روستای بهانگر قرار دارد و قدمت آن حدود ۲هزارو۵۰۰ سال است و به دوران به اصطلاح «گبرنشین‌ها» برمی‌گردد. آثار تاریخی چون سفالینه و بقایای مردگان آن‌ها در این محل پیدا شده است.
برج نادهی و برکه شمال روستا نیز ازجمله دیدنی‌های منطقه است که در امتداد رودخانه‌ای که از ارتفاعات کوه سفید سرچشمه می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه