زندگی با پیامبر شیرین و آموزنده است

نقی سلیمانی از کتاب جدیدش می‌گوید

زندگی با پیامبر شیرین و آموزنده است

نقی سلیمانی، نویسنده، طنزپرداز و منتقد ادبی که بیشتر او را با آثار شاخص حوزه کودک و نوجوان می‌شناسیم، به تازگی کتابی با محوریت زندگی حضرت محمد(ص) برای کودکان نوشته است به نام «366 روز با پیامبر عزیزمان» که در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. 
سلیمانی با بیان اینکه کتاب 366 روز با پیامبر عزیزمان برای کلاس چهارم، پنجم و ششم دبستان نوشته شده است، می‌گوید: این اثر داستان‌های پیوسته دارد که هر داستان با داستان دیگر متفاوت است؛ اما در مضمون به یکدیگر ارتباط دارند. سعی کردم کتاب قرآن را مبنا و اصل پژوهش خود قرار بدهم و بر مبنای اشارات قرآنی به بیان سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) بپردازم.
از روی اشاره‌های قرآن ‌می‌توان به ‌سراغ تاریخ رفت و پیامبر(ص) را همان طور که بوده است، دید و شناخت. ما از روی رفتار پیامبرمان ‌می‌دانیم که احسان و نیکوکاری یکی از مهم‌ترین کارهایی بود که ایشان معمولاً انجام ‌می‌داد. از نظر او، حتی لبخند زدن هم نوعی احسان و نیکوکاری است.  
پیامبر ما در سال عام‌الفیل به ‌دنیا آمد. من هم بزرگ‌ترین سال را برای کارم انتخاب کردم. سالی که بزرگ‌تر از سال‌‌های دیگر است، یعنی سالِ 366 روزه که در تقویم آن را کَبیسه ‌می‌نامند؛ بنابراین ما در این کتاب، یک روز بیشتر با پیامبر عزیزمان هستیم و این خیلی مهم است که حتی یک روز بیشتر با پیامبر باشیم؛ چون زندگی با پیامبر، شیرین، پرهیجان و آموزنده است.من رمان بلند «پیامبر» را 15سال پیش برای «نوجوانان» شروع کردم و نوشتم. این رمان در «به‎نشر» هم چاپ و منتشر شده است. راستش روزی که رمان پیامبر را ‌می‌نوشتم، هرگز گمان نمی‌کردم کتابی هم برای «کودکان» در این زمینه بنویسم. هفت سال پیش، مترجمی کتابی را ‌آورد به ‌نام «3۶۵ روز با پیامبر» که قصد ترجمۀ آن را داشت. کتاب ساختار خوبی داشت اما قصه‌ها و حکایت‌هایش ضعیف نوشته شده بود. 
پیشنهاد نوشتن «366 روز با پیامبر عزیزمان» از طرف به‌نشر بود. من به امید خدا شروع کردم. این اثر در 12جلد  منتشر خواهد شد. جلد دوم مجموعه تصویرگری شده، جلد سوم در مرحله ویرایش قرار دارد و 6 جلد دیگر هم در دست نگارش است. مقرر شده در هر 6 ماه یک جلد از این کتاب‌ها منتشر شود که امیدوارم بتوانم به درستی از عهده این کار برآیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه