نهضت بازگشت به مسجد احیا شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نهضت بازگشت به مسجد احیا شود

محمدمهدی اسماعیلی ساماندهی و سازماندهی همه استعدادها برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را امری ضروری دانست و گفت: نهضت بازگشت به مسجد باید احیا شود. امام راحل فرمودند مساجد سنگر هستند و سنگرها را حفظ کنید. آیا امروز مسجد محور همه فعالیت‌های ما قرار دارد؟ باید کار را به ریشه بازگردانیم تا انقلاب قدرتمندتر پیش رود.
به گزارش ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اول خردادماه در همایش تخصصی «جریان‌های حلقه‌های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران شبکه قدرتمند مردمی را در اختیار دارد، گفت: شبکه گسترده‌ای از ساختارها و عناوین گسترده فرهنگی در اختیار نظام اسلامی قرار گرفته و همین موضوع سبب شده حوزه فرهنگ نیازی به بودجه و ساختار اضافی نداشته باشد.
وی افزود: ۲۶هزار کانون فرهنگی و هنری داریم، نزدیک ۷۰هزار مسجد داریم که گویا ۴۰ هزار مسجد فعال هستند، وزارت ورزش حدود 8 تا ۹هزار اماکن ورزشی دارد و اگر اماکن ورزشی سایر بخش‌ها را هم تجمیع کنیم نزدیک به ۲۸هزار مجموعه ورزشی در کشور وجود دارد. اگر این ارقام را کنار هم بگذارید متوجه خواهید شد مجموعه وسیعی از اماکن و مراکز فرهنگی را در اختیار داریم که متأسفانه از آن‌ها استفاده نشده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت همراهی مراکز فرهنگی به منظور آشناسازی مردم با فواید جراحی اقتصادی دولت گفت: در این راستا نیازمند همراهی و اقناع‌سازی شبکه گسترده فرهنگی اعم از شبکه‌های میانی مانند اشخاص مؤثر حقیقی، روحانیون، هیئت‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری، مؤسسات قرآنی و سمن‌های ثبت شده و غیره هستیم. خیلی حرف نگفته و کار انجام نشده داریم و من امیدوارم چنین نشست‌هایی به گفتن حقایق و انجام کارهای لازم کمک کند.
اسماعیلی ساماندهی و سازماندهی همه استعدادها برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را امری ضروری دانست و گفت: نهضت بازگشت به مسجد باید احیا شود. امام راحل فرمودند مساجد سنگر هستند و سنگرها را حفظ کنید. آیا امروز مسجد محور همه فعالیت‌های ما قرار دارد؟ باید کار را به ریشه خودمان بازگردانیم و اگر بتوانیم بازگردانیم انقلاب قدرتمندتر پیش می‌رود. همه اهداف انقلاب در صورت حرکت در مسیر اصلی، قابل دسترسی است. متأسفانه امروز فاقد مغز متفکر و سازماندهی جریان‌ها هستیم؛ امیدوارم چنین جلساتی به سازماندهی کمک کنند.
وی با بیان اینکه مسجد باید به محور همه فعالیت‌های ما تبدیل شود، عنوان کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد می‌توانیم تمام اهداف انقلاب اسلامی را سازماندهی کنیم.
اسماعیلی بیان کرد: امروز دیگر هیچ بهانه‌ای از ما در حوزه ساماندهی و سازماندهی بخش‌های مختلف قابل پذیرش نیست. باید بتوانیم مسائل را حل کنیم. یک کارگروه ویژه فرهنگی تشکیل شده که آقای رئیس‌جمهور هم عضو آن است و او می‌گوید هر مسئله‌ای وجود دارد مطرح کنید تا برای حل آن تلاش شود.
وی در پایان گفت: نیازمند یک اصلاح عظیم در حکمرانی فرهنگی کشور هستیم، اگر اصلاح در حکمرانی فرهنگی اتفاق بیفتد خیلی از مسائل حل‌شدنی است.
همچنین، در پایان این نشست از کتاب «حکمرانی نوین» آخرین اثر سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه حلقه‌های میانی رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه