«روستای یدک» هم از مسیر لذت ببرید و هم از مقصد

«روستای یدک» هم از مسیر لذت ببرید و هم از مقصد

روستای یدک که در ۴۵کیلومتری شمال شرق قوچان و در دهستان شیرین‌دره از توابع بخش مرکزی این شهرستان واقع شده است، با طبیعتی بکر و بسیار زیبا، به‌ویژه در فصول گرم سال، مقصد بسیاری از طبیعت‌دوستان و گردشگران از راه‌های دور و نزدیک است.
این روستا که در زبان محلی با نام «ایگ» نیز شناخته می‌شود، بسیار متفاوت و دیدنی است و با طبیعت بکر و سرسبزش شما را مجذوب خواهد کرد. سرچشمه شاخه اصلی رودخانه اترک را در خود جای داده و آب بسیار خنک، گوارا و شیرین، هوای خنک و مفرح، مناظر کم‌نظیر، درختان انبوه و کوه‌های سر به فلک کشیده آن، فضایی دلنشین و جذاب برای استراحت و فرار از هیاهوی شهرنشینی، گشت‌وگذار و تفریح فراهم کرده است.
دره زیبای یدک، آبشار زیو، آبشار گول و چشمه‌های متعدد واقع در دامنه رشته‌کوه‌های هزارمسجد، از جاذبه‌های طبیعی این منطقه به شمار می‌آیند و شاید به همین دلیل است که در زمان ورود به روستا با تابلویی مواجه می‌شویم که روی آن نوشته شده است: «به دشت لاله‌رویان یدک خوش آمدید».
از دیگر مناطق دیدنی روستای یدک می‌توان به آرامگاه امامزاده حجی اشاره کرد.
برای رسیدن به روستای یدک، در محور مشهد به قوچان، ۵کیلومتر قبل از این شهر باید وارد جاده باجگیران شوید؛ همان ابتدای مسیر، محور گردشگری دره یوسفخان از سمت راست جاده جدا می شود. طول این محور حدود ۲۰کیلومتر است و از روستاهای متعددی چون یوسفخان، برج قارداش، جانان، چالاکی، تبارک و… می گذرد و در انتها به روستای یدک می رسد. در این مسیر(آسفالته)، برکه و آبشارهای کوچکی در مسیر رودخانه و در دل کوه های صخره ای به چشم می خورد. وجود باغ‌رستوران های فراوان و چشمه‌سارهای متعدد نیز از ویژگی‌های 
این مسیر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه