تکمیل راه آهن نیازمند 8 هزار میلیارد تومان

تکمیل راه آهن نیازمند 8 هزار میلیارد تومان

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: برای تکمیل خط ریلی جوین-اسفراین- بجنورد- شیروان 8هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این پروژه اکنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت دارد.
مصطفی وثوقی به ایرنا اظهار کرد: برای تکمیل راه آهن جوین-اسفراین و ایستگاه راه آهن اسفراین یک‌هزار میلیارد تومان و برای تکمیل راه آهن اسفراین - بجنورد - شیروان نیز 7 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه ریلی در دو قطعه در حال اجراست اظهار کرد: مشکل مهم برای اجرای این طرح، کمبود اعتبار است، البته تملک و رفع معارض همچنان حل نشده باقی مانده است.
بر اساس این گزارش وسعت زمین هایی که باید در محدوده استان خراسان رضوی تملک شود، حدود ۲۶هکتار و ارزش ریالی آن ۴۰۰ میلیارد ریال است.
عملیات اجرایی راه آهن جوین- اسفراین به طول حدود ۵۷ کیلومتر از سال ۹۰ آغاز شده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره چهاربانده کردن محور بجنورد-اسفراین- سبزوار گفت: تکمیل این طرح یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، طول مسیر این پروژه در استان ۱۲۲ کیلومتر است، از بجنورد تا اسفراین ۶۷ کیلومتر و از اسفراین تا مرز سبزوار ۵۵ کیلومتر است.
وثوقی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: تکمیل مطالعات و ساخت محور بجنورد-سنخواست و تقاطع غیرهمسطح کنارگذر هم دیگر پروژه ناتمام است که اجرای آن ۳۵ درصد پیشرفت و تکمیل آن ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.با تکمیل این محور بخش زیادی از ترافیک خودرویی محور بجنورد- جنگل گلستان به این محور اصلی انتقال خواهدیافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه