آغاز ساخت ۳هزار و ۶۶۴ واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

آغاز ساخت ۳هزار و ۶۶۴ واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون 3هزار و ۶۶۴ واحد مسکونی در این استان وارد مرحله اجرا شده و ۲ هزار و ۲۷۵ واحد در مرحله اتمام فونداسیون است.
وحید داعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هزار و ۳۸۵ واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، ۱۵۶ واحد در مرحله اتمام سفت‌کاری، ۳۸ واحد اتمام نازک‌کاری و ۲هزار و ۱۴۰ واحد مستقر در سایت ۲۷هکتاری شهر بیرجند نیز در مرحله عملیات اجرایی است.
وی بیان کرد: ۱۵هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن از خراسان جنوبی نام‌نویسی کردند که 5هزار و ۹۷۰نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند، 5هزار و ۹۷۰ نفر تاکنون افتتاح حساب و 5هزار و ۱۴۰ نفر نیز اقدام به واریز وجه کرده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت استان اراضی برای بهره‌مندی 3هزار و ۷۲۷ واحد به مساحت ۳۶هکتار و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اراضی به مساحت 5/50 هکتار برای ساخت 3هزار و ۴۱۶ واحد تأمین شده است. 
وی افزود: علاوه بر این، اراضی مورد نیاز برای ۲۸۲واحد به منظور بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد به‌صورت رایگان واگذار شده که حدود 7/3هکتار در سطح استان است.
داعی گفت: همچنین ۵۴هزار و ۳۲۴نفر در ۳۱شهر استان در مرحله جدید برای برخورداری از تسهیلات مسکن در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند که در حال پالایش و بررسی واجد شرایط بودن هستند.
وی با بیان اینکه ۲۲هزار و ۶۳۲نفر متقاضی از شهر بیرجند هستند، افزود: در تمامی شهرهای استان جانمایی اراضی برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن صورت پذیرفته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه