افزایش ۲۴۰درصدی خرید گندم در خراسان رضوی

افزایش ۲۴۰درصدی خرید گندم در خراسان رضوی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از ابتدای فصل خرید گندم (۲۲ اردیبهشت) تاکنون ۳۳هزار و ۳۵۰تن محصول از کشاورزان استان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴۰درصد افزایش نشان می‌دهد.
وحیدرضا فریدونی در حاشیه بازدید از سیلو و اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲هزار و ۱۵۲میلیارد ریال بابت بهای محصول به گندمکاران پرداخت شده و بقیه نیز در دست پرداخت است.
وی با اشاره به اینکه کار خرید گندم توسط ۷۰مرکز خرید شامل هشت مرکز دولتی، ۶سیلوی بخش خصوصی و مراکز مباشر تعاون روستایی تا ابتدای مهرماه ادامه خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد تا پایان فصل خرید در مجموع ۲۰۰هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از مجموع گندم خریداری شده توسط مراکز خرید این استان از ابتدای فصل خرید، 4هزار و ۲۹۷تن شامل محصول گندم کشاورزان گناباد، خواف، بجستان و رشتخوار توسط اداره غله و سیلوی گناباد خریداری شده است.
وی قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در سال جاری را ۱۰۵هزار ریال عنوان کرد و گفت: در صورت تحویل محصول به مراکز دولتی ۱۰هزار ریال به عنوان جایزه تحویل به این قیمت افزوده می‌شود.
فریدونی اظهار کرد: گندم با 4درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید از کشاورزان خریداری می‌شود و حداکثر افت مجاز مفید و غیرمفید به ترتیب ۱۲ و 5درصد تعیین شده است.
وی گفت: اگر گندم خریداری شده دارای ۲ تا 4درصد سن‌زدگی باشد به ازای هر کیلوگرم ۳۵۰ریال از قیمت خرید آن کسر و در صورتی که سن‌زدگی بیش از 4درصد باشد ۵۵۰ ریال از قیمت گندم کسر می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه