لغو تردد قطارهای مسافربری مشهد- سرخس

لغو تردد قطارهای مسافربری مشهد- سرخس

سرپرست فرمانداری سرخس گفت: مسیر ریلی مشهد - سرخس به دلیل خروج قطار باری دچار آسیب شده و تردد قطارهای مسافربری در این مسیر لغو شده است.
حسن نوری‌زاده به ایرنا گفت: این قطار باربری پنجشنبه گذشته از ریل خارج شده بود و به دلیل زمانبر بودن بارگیری و تخلیه این قطار باربری، بررسی کمیسیون سوانح و حوادث راه‌آهن و... این ماجرا طول کشیده است.
وی بدون اعلام جزئیات دقیق از مکان بروز حادثه و میزان خسارت وارده به قطار باربری و خط آهن ترانزیتی و بین‌المللی مشهد-سرخس گفت: پیش از این، تردد قطار مسافربری مشهد-سرخس محدود شده بود اما امروز(دوشنبه) تا رفع آسیب‌دیدگی خط آهن، حرکت قطار مسافربری محلی لغو شده است. سرپرست فرمانداری سرخس گفت: وقوع پدیده ریزگردها و همزمانی آن با بارندگی‌های اخیر موجب افزایش رسانایی خط آهن شده و وقوع حادثه در مسیر دارای پیچ و اختلاف سطح ریل و سطح زمین موجب خسارت بیشتر به خط آهن شده است.
اداره کل راه‌آهن خراسان تاکنون درخصوص حادثه ریلی یادشده اطلاع‌رسانی نکرده است.
مطابق آمار سال۱۴۰۰، علاوه بر تردد روزانه دو رام قطار مسافربری به ظرفیت ۲۰۰مسافر در مسیر ریلی سرخس -مشهد، براساس اعلام مدیرکل راه‌آهن خراسان روزانه ۱۲۰واگن ورودی و ۱۲۰واگن خروجی از پایانه ریلی سرخس بین ایران و ترکمنستان تردد دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه