حج حضور ایرانی‌ها در مسجدالنبی پس از دو سال

حج حضور ایرانی‌ها در مسجدالنبی پس از دو سال

زائران ایرانی حج تمتع سال جاری، امسال پس از دو سال دوری به دلیل شیوع کرونا، به مدینه منوره مشرف شدند و در فضای نورانی مسجدالنبی(ص) به نیایش پرداختند.
به گزارش خبرگزاری فارس، امسال پس از دو سال تعطیلی، حج تمتع برای زائران خارجی برگزار می‌شود و زائران کشورهای مختلف با محدودیت سنی کمتر از ۶۵ سال در حال ورود به سرزمین وحی هستند؛ به‌طوری که در روزهای اخیر فرودگاه‌های مدینه و جده، میزبان زائران خارجی خانه خداست. این امر در حالی است که در دو سال گذشته عربستان از پذیرش زائر خارجی امتناع کرد و حج تمتع با حضور افراد ساکن عربستان برگزار شد.
با برقراری سفر حج برای زائران خارجی، اعزام زائران ایرانی از ۲۲ خردادماه آغاز شده و روند تشرف زائران کشورمان به سرزمین وحی درحال انجام است.
بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، بیشتر زائران ایرانی در حال حاضر به مدینه منوره مشرف شده‌اند و با حضور زائران کشورمان در مسجدالنبی(ص)، بسیاری از زائران که برای نخستین‌بار به حرم نبوی مشرف شده بودند، تحت تأثیر فضای نورانی این مکان مقدس قرار گرفته و اشک ریختند.
برخی دیگر هم با توجه به محدودیت‌هایی که در عربستان اعمال می‌شود، به آرامی زیارت و ادعیه خواندند.
این روزها مدینه منوره میزبان زائران کشورهای مختلف به‌ویژه زائرانی از هند، پاکستان، بنگلادش، مالزی، اندونزی، ترکیه و افغانستان است که با رعایت نکات بهداشتی به زیارت حرم نبوی مشرف می‌شوند. استفاده از ماسک در فضای باز مسجدالنبی و مسجدالحرام الزامی نیست. با وجود این، سعودی‌ها از زائران خواسته‌اند در فضای سرپوشیده حرمین شریفین ماسک بزنند.
به گزارش فارس، با محدودیت اعمال شده از سوی سعودی‌ها، حدود ۴۵درصد سهمیه حج تمتع کشورمان در سال ۹۹ به حج تمتع سال جاری مشرف شدند که البته به دلیل محدودیت سنی و امکان تشرف زائران کمتر از ۶۵سال، برخی از مشمولان حج تمتع از این سفر معنوی بازماندند و در نهایت ۳۹هزار و ۶۳۵ نفر امسال حاجی می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه