۱۵ پروژه‌ نیمه‌تمام در فردوس

۱۵ پروژه‌ نیمه‌تمام در فردوس

۱۵ پروژه نیمه‌تمام از سالیان گذشته در شهرستان فردوس خراسان جنوبی وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری آن‌ها، میلیاردها تومان بودجه نیاز است و بیشتر این پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده یا روند کندی را دنبال می‌کنند.
نبود و کمبود اعتبار لازم موجب شده اجرای این پروژه‌ها هرازگاهی متوقف شود یا با تزریق قطره‌چکانی اعتبارات به کندی پیش‌ برود که از اهداف اولیه تعریف پروژه فاصله می‌گیرند.
باند امداد و نجات فردوس یکی از این پروژه‌هاست که ۱۵ سال نیمه‌تمام مانده است.
فرماندار فردوس گفت: باند امداد و نجات فردوس براساس مصوبه سال ۱۳۸۴ تحویل اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
مهدی روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از الحاق شهرستان فردوس به استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۵، ادامه عملیات اجرایی به این استان واگذار شد. برای بهره‌برداری کامل از این پروژه در قالب باند امداد و نجات؛ حصارکشی، احداث سوله و ایجاد جاده دسترسی، به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که فرمانداری برای جذب این اعتبار در حال پیگیری است.
پروژه ساخت سالن ورزشی ۲هزار نفری این شهرستان در سال ۱۳۸۷ کلنگ‌زنی شد که به دلایلی با عنوان سالن ۲هزار متری عملیات اجرایی آن ادامه پیدا کرد. این پروژه در حال حاضر ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سوله اصلی آن ساخته شده است.
پروژه فاضلاب فردوس که عملیات اجرایی آن از سال 1397 آغاز شده، به دلیل تزریق قطره‌چکانی اعتبار، روند کندی داشته و تا سال 1398 تنها ۲۷کیلومتر از ۱۳۰ کیلومتر پروژه انجام شده است.
پروژه استخر ذخیره آب قنات بلده از دیگر پروژه‌های این شهرستان است که سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
دوبانده کردن مسیر فردوس - سرایان - سه‌راهی روم پروژه دیگر اولویت‌دار شهرستان فردوس به طول ۱۱۰ کیلومتر است که ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پروژه کتابخانه، سالن ورزشی خانکوک با نیاز اعتباری 5 میلیارد تومان و پژوهشکده انار که ۲میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر استاندار تخصیص داشته و برای تکمیل نیازمند اعتبارات بیشتر است، از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار شهرستان فردوس است.
پروژه راه‌آهن آنتنی فردوس سال ۱۳۹۸ از ایستگاه جزین به طول ۷۱ کیلومتر آغاز شد که در حال حاضر ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لازم است برای تکمیل آن، اعتبارات ملی تخصیص یابد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه