80 درصد مخازن سدها خالی است 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای:

80 درصد مخازن سدها خالی است 


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: مجموع حجم سدهای استان ۷۵۰میلیون مترمکعب است که در حال حاضر تنها ۲۰درصد آن آب دارد.
سعید سروری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموع حجم سدهای خراسان‌جنوبی ۷۵۰میلیون مترمکعب است که در حال حاضر تنها ۲۰درصد آن آب دارد که نسبت به سال گذشته ۱۰درصد کاهش داشته است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان ‌کرد: در شرایط فعلی سدهای استان ۱۵.۶۱میلیون مترمکعب آب دارند که این میزان در سال گذشته ۱۷.۲ میلیون مترمکعب بود که این کاهش در واقع یک زنگ هشدار محسوب می‌شود.
سروری ادامه‌ داد: سد زره شهرستان درمیان در حال حاضر ۷.۲۰میلیون مترمکعب آب دارد که در واقع تنها ۲۹.۸۰درصد آن پر است که این آمار در مورد سد دره‌بید شهرستان طبس ۵.۴۸درصد است.
وی با اشاره به اینکه سد نهرین شهرستان طبس در حال حاضر ۱.۴۴میلیون مترمکعب آب دارد که ۲۹.۶۳درصد از حجم مخزن را شامل می‌شود، گفت: حجم مخزن در بازه زمانی سال گذشته حدود ۱.۳۹درصد بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سد فرخی شهرستان قاینات نیز تنها ۳۲.۲۸درصد از حجم مخزن آن آب دارد و مجموع حجم فعلی مخزن آن ۲.۸۵میلیون مترمکعب است که این میزان در سال گذشته حدود ۳.۴۶میلیون مترمکعب بوده است.
سروری بیان‌ کرد: میزان پر بودن سد شهید پارسا شهرستان سرایان نیز با حجم فعلی ۱.۲۱میلیون مترمکعب آب، تنها ۲۹.۳۰درصد است که این آمار در مورد سد کریت شهرستان طبس با حجم فعلی ۰.۳۶مترمکعب آب، ۴.۷۶درصد است.
وی گفت: میزان پر بودن مخزن سد حاجی‌آباد شهرستان زیرکوه هم در حال حاضر تنها ۱۷.۸۳درصد و در مورد سد سیاهوی شهرستان سربیشه نیز ۸.۸۲ درصد است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه