آماده‌سازی صحن حضرت زینب برای بیتوته ۲۰ هزار زائر اربعین

آماده‌سازی صحن حضرت زینب برای بیتوته ۲۰ هزار زائر اربعین

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات کربلا از آماده‌سازی محل اجرای طرح توسعه حرم مطهر حسینی برای بیتوته موقت ۲۰هزار زائر در ایام اربعین خبر داد.
به گزارش مهر، محمدرضا بنی‌اسدی راد گفت: چون پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال حدود ۲۰هزار زائر در موکب‌های مستقر در صحن حضرت زینب(س) اسکان داده شوند، برنامه‌ریزی شده تا کارگاه عمرانی این طرح توسعه از ۱۵ روز مانده به اربعین تا سه روز پس از آن، میزبان زائران حسینی باشد. 
وی مباحث مربوط به ایمنی زائران و ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی را مهم‌ترین سرفصل کاری این روزهای عوامل اجرایی صحن حضرت زینب(س) اعلام کرد و افزود: آماده‌سازی پله‌ها برای تردد ایمن زائران بین طبقات، برقراری دسترسی به شبستان‌های زیرزمینی، تسهیل دسترسی‌ها از خیابان‌های اطراف به صحن حضرت زینب(س)، راه‌اندازی سیستم تهویه مطبوع و هواساز موقت و ساخت سرویس‌های بهداشتی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها برای آماده‌سازی محل طرح توسعه حرم حسینی برای ایام اربعین است. 
بنی‌اسدی راد همچنین درباره آخرین وضعیت پیشرفت طرح توسعه حرم مطهر حسینی گفت: کار نما و سنگ‌کاری صحن حضرت زینب(س) آغاز شده است. در ساختمان مقام حضرت زینب(س)، عملیات ساخت و نصب تأسیسات در طبقه همکف و مثبت یک انجام شده و در حال انجام تأسیسات در طبقه منفی یک و دو هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه