از بحران فرسودگی تا رویش خار و خاشاک در پیست دوچرخه‌سواری

از بحران فرسودگی تا رویش خار و خاشاک در پیست دوچرخه‌سواری

پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از افتتاح پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ثامن‌الائمه(ع) مشهد، این پیست همچنان وضعیت خوبی ندارد. سوم خرداد۱۳۹۰ پس از مدت‌ها وقفه سرانجام پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه(ع) مشهد افتتاح شد و در اختیار دوچرخه‌سواران خراسانی و ملی‌پوش قرار گرفت اما حالا پس از گذشت بیش از یک دهه از آغاز به کار آن، خوبی ندارد. این پیست قرار بود پس از پیست آزادی بهترین و باکیفیت‌ترین پیست ایران باشد  به همین خاطر از سالن بدنسازی تا خوابگاه برای آن تعبیه شد اما با گذشت سال‌ها به نظر می‌رسد این محیط ورزشی به دست فراموشی سپرده ‌شده‌ و حالا نه خوابگاه‌های آن وضعیت مناسبی دارند و نه سالن‌های بدنسازی.
آلودگی و گردوخاک یکی از جدی‌ترین مشکلات این پیست دوچرخه‌سواری است. آثار بی‌توجهی به بهداشت حتی در خود پیست هم دیده می‌شود؛ موضوعی که ممکن است حتی دوچرخه‌سواران را در معرض آسیب‌دیدگی و مصدومیت جدی قرار دهد.
رها شدن صندلی‌های تماشاگران، بنرهای ریز و درشت از دوران و مناسبت‌های مختلف و عدم رسیدگی به اطراف مجموعه پیست که منطقه را شبیه به بیابانی دورافتاده کرده‌ است. نکته عجیب دیگر در این میان، ریزش سقف برخی قسمت‌های مجموعه است. فرسودگی و برخی ترک‌های روی سازه، نگرانی‌ها را درخصوص این پیست دوچرخه‌سواری افزایش داده‌ است.
میزان بی‌توجهی به مجموعه دوچرخه‌سواری ثامن‌الائمه(ع) به حدی رسیده که حتی در کنار پیست می‌توان خار و خاشاک‌هایی که در گذر زمان به وجود آمده‌ را هم مشاهده کرد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه