روستای «کُرُه» جادوی طبیعت در لشت‌بند تا کاکُرُه

روستای «کُرُه» جادوی طبیعت در لشت‌بند تا کاکُرُه

اگر مایلید سرسبزی و طراوت باغ‌های آلوبخارا، زبان‌گنجشک، بید، گردو، توت و میراث کهن طبیعی مانند بافت‌های مسکونی قدیمی و پلکانی، دالان‌های گنبدی و ساختمان‌های سه‌طبقه خشتی را به تماشا بنشینید، سری به روستای «کُرُه» در قاینات بزنید. قاین دومین شهرستان خراسان جنوبی و خاستگاه زعفران و زرشک جهان است. روستاهای زیبا و سرسبز این شهرستان، در کنار سایر آثار باستانی و تاریخی، هرساله میزبان مسافران زیادی است. روستای کره (Koroh) که در بخش مرکزی قاین و در فاصله 130کیلومتری مرکز خراسان جنوبی قرار دارد، ازجمله این روستاهاست که هرساله در ایام بهار و تابستان و نیز در فصل برداشت زعفران (در پاییز) میزبان مسافران و گردشگران است.
وقتی از منتهی‌الیه شمالی شهر قاین به سمت غرب تغییر مسیر دهید، پس از طی مسیر حدوداً 30 کیلومتری و عبور از هفت روستای دیگر، روستای سرسبز و زیبای کره با بافتی کوهستانی و منحصربه‌فرد را به نظاره خواهید نشست. علاوه برطبیعت زیبا، سرسبزی و طراوت باغ‌های آلوبخارا و مزارع وسیع زعفران، بافت قدیمی منازل مسکونی و معماری پلکانی، دالان‌های گنبدی و ساختمان‌های سه‌طبقه خشتی، کوه‌نوردی و پیاده‌روی در مسیرهای بکر طبیعی همراه با سکوت حیرت‌انگیز شبانه، سفر و اقامتی به‌یادماندنی در روستای کُرُه را برای شما رقم خواهد زد.
بند کره که در غرب روستای کره و در دامنه کوهی مرتفع به نام «لشت‌بند» ساخته شده نیز ازجمله دیدنی‌های این منطقه است. همچنین یکی از مناطق تفریحی بسیار سرسبز و خوش آب و هوای اطراف روستای کره، محلی به نام کاکُرُه است که در یک کیلومتری روستا واقع شده و به صورت دره‌ای پوشیده از درختان انبوه بوده و دارای آبی بسیار گواراست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه