اضافه برداشت آب از هزارو۱۱۱ حلقه چاه مجاز در خراسان شمالی

اضافه برداشت آب از هزارو۱۱۱ حلقه چاه مجاز در خراسان شمالی

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از اضافه‌برداشت آب در هزارو۱۱۱ حلقه چاه مجاز در این استان خبر داد.
وحید واسطه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در این استان تعداد 3هزار و ۳۴۹حلقه چاه آب مجاز وجود دارد، اظهار کرد: اما از این تعداد یک هزار و ۱۱۱ واحد دارای اضافه‌برداشت آب هستند.
وی میزان برداشت آب از چاه‌های مجاز را ۴۰۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: حجم اضافه‌برداشت آب از این چاه‌ها ۹۱میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته 4/8میلیون مترمکعب بیشتر برداشت شده است.
واسطه با اشاره به چاه‌های غیرمجاز حفر شده در این استان افزود: با بررسی‌های ابتدای سال، تعداد ۲۲حلقه چاه غیرمجاز آب در این استان حفر شده است. در سال گذشته ۹۴حلقه چاه و در سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۴۰حلقه چاه مسدود شده است.
این مقام مسئول در ارتباط با آب موجود در مخازن سدهای استان نیز بیان کرد: میزان آب موجود در سدهای استان 55/72میلیون مترمکعب است. میزان آب موجود در سد شیرین‌دره 14/38 میلیون مترمکعب، سد بارزو 73/14 و در سد بیدواز 71/4میلیون مترمکعب است.
به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی میزان آب موجود در سد غلامان 9/5، سد قزلداش 19/6، سد چری 35/1 و در سد گلول 53/1میلیون مترمکعب است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه