شناسایی ۱۹۰ خانه در همدان برای ایجاد پنل خورشیدی

شناسایی ۱۹۰ خانه در همدان برای ایجاد پنل خورشیدی

همدان  

مسئول بسیج سازندگی استان همدان از شناسایی ۱۹۰ خانه برای ایجاد پنل خورشیدی در همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکل تأمین اعتبار برای اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها وجود دارد.


علی قراباغی با اشاره به پیگیری ایجاد پنل‌های خورشیدی در پشت‌بام برخی از منازل اظهار کرد: این موضوع دو سال پیش نیز جزو برنامه‌های بسیج مهندسین صنعتی بود و در حال حاضر بسیج سازندگی متولی است و موضوع نیز در دست پیگیری است؛ اما مسئله تسهیلات، مشکل فعلی ماست.
وی بیان کرد: دو سال پیش ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای این منظور اختصاص می‌یافت که تقریباً مجموع کار ۹۰ میلیون تومان هزینه داشت و قرار بود از طریق قرارگاه اقتصادی مقاومتی حمایت‌هایی هم صورت گیرد؛ اما انجام نشد.
مسئول بسیج سازندگی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال در یک مرحله یک‌هزار و ۵۰۰ نیروگاه ۵کیلوواتی ابلاغ شده است و آنچه در بودجه امسال و قانون بودجه مجلس آمده این است که به هر کدام از خانواده‌ها ۱۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۸ ساله اختصاص یابد.
قراباغی تصریح کرد: این طرح می‌تواند در مناطق محروم و روستاها اجرایی شود و تأثیر زیادی بر پایداری شبکه برق خواهد داشت؛ چون در نزدیک‌ترین محل مصرف برق تولید می‌شود که کمک شایانی در نوسانات برق خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۶۰ هزار مورد پنل خورشیدی پیش‌بینی شده، عنوان کرد: به نواحی بسیج در سطح استان ابلاغ شده تا خانواده‌هایی را شناسایی کنند و تاکنون ۱۹۰ نفر شناسایی شده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه