صادرات فرش  کهگیلویه و بویراحمد  به نام استان‌های دیگر

صادرات فرش  کهگیلویه و بویراحمد  به نام استان‌های دیگر

کهگیلویه و بویراحمد  

 معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرش این استان هم اکنون به نام استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود.


امیرتیمور موسویان افزود: در سه ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۷۴۶ هزار دلار به میزان ۵۲ هزار و ۳۸۰ تن کالا از استان کهگیلویه و بویراحمد صادرات داشته‌ایم.
وی اظهار کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ریالی ۲۴ درصد و از نظر وزن ۱۷ درصد کاهش داشته که این کاهش به دلیل تأمین نیاز استان و صرفه جویی در مصرف برق از سوی کارخانه سیمان بوده است.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عمده این کالاها شامل سیمان، پودر و عصاره شیرین بیان واحد صنعتی و محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی سینره بوده است. موسویان تصریح کرد: این میزان کالا به کشورهای عراق، آفریقای جنوبی و کویت صادر شده‌ است. وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های معدنی دارد که قابلیت صادراتی دارند و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌توانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.
موسویان تأکید کرد: سرمایه‌گذار خوب در زمینه فرش نداریم و می‌توانیم در صورت وجود سرمایه‌گذار در این خصوص صادرات فرش استان را که هم اکنون از استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود، از استان خودمان کهگیلویه و بویراحمد انجام دهیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه