استقبال کمرنگ قالیبافان خراسان شمالی از صندوق بیمه اجتماعی

استقبال کمرنگ قالیبافان خراسان شمالی از صندوق بیمه اجتماعی

رئیس بیمه اجتماعی روستایی و عشایری خراسان شمالی گفت: استقبال قالیبافان این استان از صندوق اجتماعی روستایی و عشایری کمرنگ بوده است.
محمدرضا غلامزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه دولت طی یکی دو سال گذشته طرحی مبنی بر حمایت پنج ساله از تعدادی از افراد سه دهک پایین جامعه، قالیبافان و تعدادی از مردم روستایی و عشایری داشت، اظهار کرد: در این طرح قرار بود حق بیمه این افراد در این صندوق به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شود اما این طرح به مرحله اجرا درنیامد.
وی افزود: بر همین اساس بسیاری از قالیبافان منتظر بودند تا این طرح اجرایی و از مزایای آن استفاده کنند به همین دلیل پس از عدم اجرای طرح مذکور استقبال چندانی نیز از این صندوق بیمه نکردند.
غلامزاده ادامه داد: در حال حاضر فقط ۷۵۰ نفر زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند و ۲۰۰ نفر نیز نام‌نویسی اولیه را انجام داده اما واریزی نداشته‌اند و احتمالاً این افراد کسانی بودند که در انتظار طرح مذکور بوده‌اند.
رئیس بیمه اجتماعی روستایی و عشایری خراسان شمالی ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد از جمعیت روستایی مشمول عشایری و روستایی در این استان زیر پوشش این بیمه قرار دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه