دولت ضامن تسهیلات زنان سرپرست خانوار می‌شود

دولت ضامن تسهیلات زنان سرپرست خانوار می‌شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ضمانت یکی از مشکلات بانوان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات است که براساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، دولت از این پس ضمانت آن‌ها را به عهده می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی در نشست با بانوان خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود قوانین متعدد در حوزه زنان اما گاهی در زمان اجرا با مشکل مواجه می‌شویم و اهمال در قانون در این حوزه دیده می‌شود. وی ادامه داد: نواقصی که در قانون و دستورالعمل‌ها وجود دارد باید به ‌‌صورت جزئی احصا شود تا در حوزه سیاست‌گذاری بتوانیم اصلاح این قوانین را دنبال کنیم.
خزعلی اظهار کرد: یکی از مصوبات ستاد ملی زن و خانواده در راستای حل مشکل ضمانت بانوان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات است بنابراین از این پس دولت ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود.
وی با تأکید بر ضرورت تمرکز به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی توسط بانوان افزود: در همین راستا بازارچه‌های دائمی برای زنان کارآفرین و به طور خاص سرپرست خانوار در استان‌ها ایجاد می‌کنیم. خزعلی با اشاره به توانمندی بانوان کارآفرین خراسان جنوبی گفت: برخی از این بانوان پس از بازنشستگی کارآفرین شده‌اند که باید به عنوان الگو معرفی شوند. وی بر ضرورت رفع موانع قانون صادرات و تسهیل آن تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم به ‌طور ویژه روی صادرات محصولات تولیدی توسط بانوان کارآفرین تمرکز کنیم.
وی آسیب‌شناسی مشاغل شکست خورده یا فراموش شده را لازم دانست و گفت: احیای این مشاغل در دستور کار دولت است و به ‌جد و به‌ ویژه در روستاها دنبال می‌شود.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رفع مشکلات روستاها و عشایر از اولویت‌های دولت است افزود: در صورتی که مهاجرت معکوس به روستاها صورت بگیرد، بسیاری از مشکلاتی که شهرها درگیر آن هستند رفع خواهد شد. وی افزود: حق عائله‌مندی به زنان و حق فرزند برای کسانی که سرپرست خانوار هستند تعلق می‌گیرد و اگر کارفرمایی این موضوع را رعایت نکند، باید گزارش داد تا سریع رفع شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه