2هزار و 500 تخت بیمارستانی مشهد آماده موج جدید کرونا

2هزار و 500 تخت بیمارستانی مشهد آماده موج جدید کرونا

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش میزان موارد ابتلا، سرپایی و بستری کرونا در روزهای اخیر، تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی دانشگاهی و غیردانشگاهی برای مقابله با موج احتمالی کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه آماده شده است.
به گزارش وب‌دا، دکتر ایوب توکلیان با بیان اینکه ذخیره دارویی مناسب برای مواجهه با موج احتمالی جدید پیش‌بینی شده است افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، تعداد بیماران جدید مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی ۶۱ درصد و تعداد کل بیماران بستری مبتلا به کرونا نیز ۸۳ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به آمارهای بیماران بستری و سرپایی مبتلا به بیماری کووید۱۹ تا اطلاع ثانوی آماده‌باش ۱۰۰درصدی به تمامی بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شده است.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مقرر شده تمامی افرادی که ۶ ماه از واکسن قبلی‌شان گذشته است نسبت به دریافت دُز جدید تشویق و ترغیب شوند؛ چرا که این امر شامل تمام مردم می‌شود و تنها منوط به مدافعان سلامت و نیروهای بهداشت و درمان فعال در موضوع کرونا نبوده و نیست.
توکلیان افزود: در میان مراجعان سرپایی و ‌بستری‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا از تمامی گروه‌های سنی مشاهده می‌شود و این گونه نیست که بگوییم خطرات سویه جدید ویروس کرونا تنها برای یک گروه سنی خاص بوده و خطرات این سویه تمامی گروه‌های سنی را درگیر می‌کند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه