نام‌نویسی ۳۰ هزار زائر خراسانی برای اربعین

نام‌نویسی ۳۰ هزار زائر خراسانی برای اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفر از خراسان رضوی برای اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.
جواد شاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت‌‌ نام در سامانه سماح است، بر اساس مصوبه این ستاد پیش ثبت‌ نام زائران سفر به عراق برای اربعین ۱۴۰۱ از روز جمعه ۱۰ تیر ماه مصادف با اول ذی‌الحجه از طریق سامانه سماح شروع شد.
وی افزود: پیش‌ثبت‌نام متقاضیان هیچ گونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام این افراد به عراق نخواهد داشت و نحوه و زمان ثبت‌ نام قطعی متعاقباً از طریق ستاد مرکزی اربعین کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
وی بیان کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین تزریق دست‌کم دو دُز واکسن کرونا و واکسن یادآور از شرایط تشرف به عراق است که در زمان ثبت‌ نام قطعی از سوی وزارت بهداشت کنترل می‌شود؛ بنابراین متقاضیان باید نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون خود اقدام کنند. داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است.  زائران اربعین حسینی حداکثر تا ۳۱ تیر ماه فرصت دارند در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین پیش‌ثبت‌ نام خود را انجام داده و با توجه به شرایط اعمال شده برای قطعی کردن ثبت‌نام، اقدام‌های لازم را انجام دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه