دوری طولانی‌مدت علیرضا بیرانوند از میادین

انتقاد تند پرسپولیس از تیم ملی

دوری طولانی‌مدت علیرضا بیرانوند از میادین

علیرضا بیرانوند در طول روزهای گذشته از ناحیه مچ دست دچار آسیب‌دیدگی شده و این مصدومیت دروازه‌بان سرخ‌پوشان پایتخت را از دروازه پرسپولیس دور کرده است.


یکی از ابهامات جنجالی درباره مصدومیت بیرانوند، زمان وقوع این اتفاق برای او بود که پرسپولیسی‌ها اعلام کردند در اردوی تیم ملی مصدوم شده اما در نقطه مقابل، کادرپزشکی تیم ملی اعلام کرد بیرانوند مصدومیتی قدیمی داشته و پیش از حضور در اردوی ملی هم دچار آسیب‌دیدگی بوده است!
سرخپوشان دیروز در اطلاعیه‌ای، ضمن شفاف‌سازی روند مصدومیت بیرانوند، بار دیگر علیه کادر پزشکی و البته کادرفنی تیم ملی موضع گرفتند و توضیح دادند دروازه‌بان پرسپولیس در اردوی ملی دچار مصدومیت شده است.
باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه خود توضیح داده است: «به‌تازگی بیانیه‌ای از سوی بخش پزشکی تیم ملی منتشر و در آن اعلام شد مصدومیت علیرضا بیرانوند در جریان اردوی اخیر تیم ملی اتفاق نیفتاده اما چنین چیزی از اساس اشتباه و غیرقابل قبول است. همه می‌دانیم در تیم ملی و در آغاز اردوها، همه بازیکنان توسط بخش پزشکی تیم ملی به طور کامل چک می‌‌شوند تا مشکلی برای بازی پیش رو نداشته باشند. بنابراین کادر پزشکی تیم ملی در بدو ورود بیرانوند تشخیص داده او مصدومیتی ندارد و اجازه حضور او در تمرینات و بازی رفت مقابل ترکمنستان را داده‌اند. در حالی که در بیانیه صادر شده به مصدومیت قدیمی بیرانوند اشاره شده بود که این موضوع از اساس اشتباه است».
پرسپولیسی‌ها در ادامه اطلاعیه خود درباره موعد مصدومیت بیرانوند گفته‌اند: «نکته بعد اینکه روز دوم فروردین و در‌ خلال دیدار رفت ایران و ترکمنستان که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، علیرضا بیرانوند روی یک ارسال بلند و ضربه سر بازیکن حریف به‌ دستش احساس درد می‌کند اما به بازی ادامه می‌دهد. بلافاصله بعد از بازی، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس درد در ناحیه مچ دست خود را به اطلاع کادر پزشکی تیم ملی می‌رساند. با توجه به شدت درد و با هماهنگی کادر پزشکی تیم ملی، روز سوم فروردین از مچ دست راست بیرانوند ام‌آرآی گرفته می‌شود. در همان تاریخ التهاب و پارگی در لیگامنت مچ دست بیرانوند به وضوح در تصویر ام‌آرآی مشخص بوده است».
​​​​​​​
چرا بیرانوند به ترکمنستان رفت؟
سرخپوشان با گلایه از اعزام بیرانوند همراه تیم ملی به ترکمنستان در ادامه اطلاعیه خود نوشته‌اند: «بنا بر تصمیم کادر پزشکی و کادرفنی تیم ملی، قرار می‌شود بیرانوند تیم ملی را در سفر ترکمنستان همراهی کند. بعد از بازگشت به تهران، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس هنوز احساس درد داشته و با در دست داشتن همان ام‌آرآی مربوط توسط پزشکان پرسپولیس به چند متخصص ارتوپد مراجعه می‌کند. در جریان مشورت با پزشکان، تصمیم مشترک همه متخصصان این بوده که دست بیرانوند باید حداقل سه هفته در گچ باشد. در حال حاضر و با توجه به اینکه بیرانوند به تازگی پروسه درمان را شروع کرده امکان از دست رفتن ۴ تا ۶ بازی برای او وجود دارد».
سرخپوشان در بخش پایانی اطلاعیه خود با کنایه به اعضای کادرپزشکی و کادرفنی تیم ملی نوشته‌اند: «حالا پرسپولیس و هوادارانش بهای بزرگی را به دلیل عدم شفافیت و صداقت مسئولان تیم ملی می‌پردازند و بیرانوند هم به فهرست مصدومان سرخ‌ها از اردوهای تیم ملی اضافه شده است. انتظار می‌رود در موارد احتمالی آینده با صداقت و حرفه‌ای‌گری بیشتری رفتار شود تا باشگاه پرسپولیس و هواداران میلیونی‌اش آسیب نبینند».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه