برائت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تکلیف دینی است

تولیت آستان قدس رضوی:

برائت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تکلیف دینی است

تولیت آستان قدس رضوی اعلام انزجار و برائت از جنایت‌های ضدبشری اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع غزه را یک تکلیف و وظیفه دینی دانست.


به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه پنجشنبه (16 فروردین ماه 1403) در جمع مدیران و معاونان بخش‎های مختلف آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به تدبیر ارزنده حضرت امام خمینی(ره) در پيوند مهم‌ترين مسئله جهان اسلام با یک ماه روزه‌داری امت اسلام و نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، اظهار کرد: مردم بصیر و هوشمند ایران اسلامی نیاز به دعوت برای حضور در راهپیمایی روز قدس ندارند؛ دعوت امام راحل عظیم الشأن و رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین انگیزه برای حضور ملت در این راهپیمایی مهم است. 

پیام «شما تنها نیستید» برای مردم غزه
وی افزود: حضور در راهپیمایی روز قدس انجام حداقل وظیفه دینی است که یک مسلمان می‎تواند برای اعلام برائت و بیزاری از مشرکان، کفار و ستمگران انجام دهد؛ اگر امکان حضور در غزه و یاری مردم مظلوم، بی‌گناه و بی‎دفاع فلسطین فراهم نیست، اما می‎توان با حضور در راهپیمایی روز قدس انزجار خود را از ظلم و ستم‎های رژیم اشغالگر اسرائیل ابراز کرد. 
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این حدیث از امیرالمؤمنین علی(ع) که «هر کس راضی به عمل شخص یا قومی باشد جزو آن‎ها می‌شود»، اظهار کرد: اعلام برائت از مشرکان و تبرّی از وحشی‌گری‌ها، قساوت‎ها و جنایت‌های ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی در غزه که حتی از کشتار زنان، کودکان و امدادگران نیز ابایی ندارد، یک وظیفه و تکلیف دینی است. 
وی با بیان اینکه با عنایت الهی روزی جمعیت‌های میلیونی راهپیمایی قدس به سمت بیت‌المقدس راهپیمایی خواهند کرد، افزود: حضور گسترده و یکپارچه امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس موجب همدلی، دلگرمی و قوت قلب مردم مظلوم غزه است و پیام «شما تنها نیستید» را برای مردم غزه دارد و این تأثیرات حضور در راهپیمایی روز قدس است. 

موج تنفر از رژیم صهیونیستی در جهان 
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به حملات ددمنشانه زمینی و هوایی اسرائیل علیه مردم بی‎دفاع غزه، گفت: رژیم جنایتکار صهیونیستی هیچ خط قرمز و محدودیتی در کشتار و جنایت برای خود قائل نیست؛ تا آنجا که به بیماران، مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها نیز حمله می‌کند و حتی از رسیدن آب، غذا و دارو به زنان و کودکان بی‌دفاع جلوگیری می‌کند؛ وحشی‌گری‌های این رژیم جنایتکار و غاصب در تاریخ بشریت کم‌نظیر است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اسرائیل از هیچ جنایتی در غزه فروگذار نیست و دنیای به اصطلاح متمدن و قائل به حقوق بشر در مقابل تمام این کشتارها سکوت کرده، اما موج تنفر از رژیم صهیونیستی در قلب تمام انسان‌های آزاده و حق‌جو در جهان ایجاد شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه