موفقیت شرکت کشاورزی رضوی در ارتقای استاندارد ملی

موفقیت شرکت کشاورزی رضوی در ارتقای استاندارد ملی

مدیر دامپروری و آبزی‌پروری شرکت کشاورزی رضوی از دستیابی این شرکت به «نرخ بره‌زایی دام سبک بالاتر از سطح استاندارد ملی» خبر داد.


محمدعلی ظُهری در گفت‌و‌گو با آستان‌نیوز اظهار کرد: در شرایط آب و هوایی ایران، هر دام به طور معمول در سال یک بره خواهد داشت که نرخ بره‌زایی آن ۱۰۰ درصد است؛ اما در شرکت کشاورزی رضوی با انجام برخی فعالیت‌های علمی توانستیم این رقم را به ۱۵۰ درصد افزایش دهیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای افزایش بره‌زایی در این مجموعه خاطرنشان کرد: در این راستا اقدام‌هایی همچون مدیریت صحیح تغذیه و اجرای جیره فلاشینگ، اجرای طرح‌های اصلاح نژادی، استفاده از تکنیک‌های نوین تولیدمثلی مانند بهره‌گیری از هورمون و سیدر و نیز کاشت ایمپلنت‌های هورمونی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر دامپروری و آبزی‌پروری شرکت کشاورزی رضوی ادامه داد: یکی از معروف‌ترین ژن‌های مؤثر در چندقلوزایی، ژن اف‌ای‌سی‌بی است که از طریق اصلاح نژاد به تعدادی از دام‌های بومی شرکت انتقال داده شده و این عملیات کماکان در حال انجام است.
وی بیان کرد: در ادامه فعالیت‌های علمی سال گذشته، امسال نیز درصدد هستیم دامنه فعالیت‌های اصلاح نژادی در شرکت را با هدف افزایش تولید و همچنین استفاده از محصولات جدید خوراک دام توسعه دهیم.
ظهری افزود: افزون بر این هدف‌گذاری شده طرح‌های مشارکتی را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در خارج از شرکت کشاورزی رضوی پیگیری و اجرا کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه