توافق خطرناک در رختکن پرسپولیس

پول نباشد می‌رویم

توافق خطرناک در رختکن پرسپولیس

بدقولی‌های باشگاه پرسپولیس در پرداخت مبلغ قراردادهای فصل جاری بازیکنان این تیم سبب اعتراض تعدادی از آن‌ها در میکسدزون بازی‌ها شد تا رضا درویش برای حفظ آرامش این تیم مجبور به حضور در تمرینات شود.


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نه تنها برای پرداخت نزدیک به ۶۰ درصد از قرارداد هر یک از اعضای تیم با مشکل جدی کسر بودجه مواجه است بلکه حالا با معضل تمدید قرارداد نزدیک به ۱۰ بازیکن این تیم در پایان فصل روبه‌رو است.
سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل، دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند اما به دلیل بدقولی‌های باشگاه حاضر به تمدید قرارداد هم نیستند.
تعدادی از این بازیکنان در گفت‌وگو با مدیر برنامه‌های خود هرگونه تمدید قرارداد با باشگاه را منوط به تسویه مبلغ این فصل خود اعلام کرده‌اند. آن‌ها در تصمیمی مشترک قصد دارند تنها در صورت دریافت تمام و کمال مبلغ قراردادهای فصل جاری، نسبت به تمدید قرارداد خود اقدام کنند.
این در حالی است که میزان طلب این بازیکنان بابت امسال حدود ۹۵ میلیارد تومان است که باید پرداخت شود، اما باشگاه فعلاً هیچ پولی برای این وضع ندارد.
در این بین یکی از باشگاه‌های کشور قطر با بررسی عملکرد سه بازیکن پرسپولیس خواستار مذاکره با هر سه بازیکن شده است تا آن‌ها را که در پایان فصل هم قراردادشان با پرسپولیس به اتمام می‌رسد جذب کنند.
دو بازیکن ملی پوش پرسپولیس و یکی از هافبک‌های این تیم که از زمان روی کار آمدن اوسمار ویه‌را یکی از بازیکنان اصلی این تیم است پیشنهاد قطری‌ها را به پایان فصل موکول کرده‌اند تا تمرکز خود را روی بازی‌های پیش روی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی بگذارند.
سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند.
رضا درویش مدیرعامل باشگاه هم موضوع تمدید قرارداد آن‌ها را به پایان فصل پس از مذاکره با اوسمار ویه‌را موکول کرده است تا تمرکز آن‌ها در هفته‌های پایانی و در رقابت قهرمانی با استقلال تهران بر هم نخورد.
حالا باید دید بازیکنانی که پیشنهاد لیگ‌های عربی را دریافت می‌کنند با وجود مشکلات مالی که امسال باشگاه دارد، حاضر به تمدید خواهند شد یا فوتبال خود را به عنوان لژیونر ادامه خواهند داد.
در میان این مشکلات مالی البته اعلام شد کنسرسیوم بانکی خریدار پرسپولیس رقم نقدی 320 میلیاردی را به حساب دولت واریز کرده است.
در حالی‌که دوشنبه معامله موردنظر برای انتقال 85 درصد از سهام پرسپولیس و استقلال به خریداران آن‌ها انجام شد، قرار بود روز سه‌شنبه مبلغ 10 درصد از ارزش نقدی این دو باشگاه به حساب دولت واریز شود تا قرارداد واگذاری رسماً به امضا برسد.
حالا معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده خریدار پرسپولیس این مبلغ را واگذار کرده و قرار است کنسرسیوم پتروشیمی نیز فردا همین رقم را برای باشگاه استقلال واریز کند تا همه چیز نهایی شود.
نکته مهم اینکه پرسپولیس با رقمی در حدود 3هزارو200 میلیارد تومان واگذار شده و عدد واریزی هم طبیعتا 320 میلیارد تومان به‌صورت نقدی بوده و 2هزارو900 میلیارد باقیمانده هم در 12 قسط 6 ساله واریز خواهد شد.
باشگاه پرسپولیس از این پس در اختیار کنسرسیوم بانکی متشکل از بانک شهر، ملت، تجارت، رفاه، صادرات و اقتصادنوین خواهد بود.
بسیاری از بازیکنان امیدوارند این تغییر و تحولات منجر به رفع شدن مشکل مالی باشگاه شود. با این حال باید دید خصوصی شدن باشگاه چه تأثیری در رقم قراردادها و زمان تسویه حساب‌ها خواهد داشت. آنچه مسلم است اینکه بخش خصوصی دیگر مانند زمان دولتی بودن تیم حاضر به ریخت و پاش‌های نجومی نیست و حتماً و قطعاً دخل و خرج‌ها باید با حساب و کتاب دقیق انجام شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه