5پیشنهاد وزیر دفاع ایران به سازمان شانگهای

وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای حمله رژیم‌صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق را محکوم کردند

5پیشنهاد وزیر دفاع ایران به سازمان شانگهای

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن حضور در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان شانگهای گفت: پاک‌سازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت برای حفظ و توسعه بیشتر اعتماد، دوستی و حسن همجواری متقابل میان کشورهای عضو یک اصل و الزام راهبردی به شمار می‌رود.


به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی روز گذشته در بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته اتفاقات ناگواری در جغرافیای امنیتی سازمان همکاری شانگهای نظیر حوادث تروریستی در ایران، روسیه و پاکستان که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان و مردم بی‌گناه شد، به وقوع پیوسته است.
سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در مبارزه با تروریسم؛ شناخت ریشه‌ها، دلایل، آموزه‌های فکری و معرفتی، روش‌ها، تاکتیک‌ها، حامیان و منابع مالی از جمله استفاده از رمزارزهاست. 
وی با اشاره به پیشنهادهای اجلاس گذشته افزود: مایلم در این اجلاس نیز پیشنهادهایی را برای تقویت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان مطرح کنم که امیدوارم سازوکارها و زمینه‌های تحقق آن به شکل مناسبی فراهم شود.
1- تأسیس مرکز تحقیقات ضدتروریسم و برگزاری نشست‌های منظم به منظور تقویت تفاهم و ایجاد گفتمان مشترک و همچنین تبادل تجربیات و دستاوردهای مشترک.
۲- ضرورت تدوین سازوکار مناسب برای همکاری‌های مشترک سازمان به منظور مقابله با تهدیدات نوظهور از جمله دفاع مشترک سایبری و منظومه‌های ماهواره‌ای نظیر (اسپیس ایکس) مقابله با استفاده از رمزارزها در جهت تأمین مالی از اقدامات تروریستی و سایر اقدامات مورد نیاز.
۳- ایجاد یک سامانه مشترک امن و سریع برای تبادل اطلاعات میان اعضا در چارچوب یک مرکز امنیت اطلاعات؛ در این رابطه جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ایجاد این سامانه و مرکز اعلام می‌کند.
۴- آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش مشترک ضدتروریسم در سال ۲۰۲۵ و همچنین برگزاری یک سمینار و نشست علمی به منظور بررسی ابعاد مختلف تروریسم.
۵- تشکیل ساختار و یا کارگروه صنایع دفاعی میان اعضا با هدف تقویت همکاری و تجمیع توانمندی‌ها برای مقابله با تهدیدات پیش‌رو به ویژه مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه