احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت سیزدهم در خراسان رضوی

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت سیزدهم در خراسان رضوی

احمد وحیدی عصر پنجشنبه با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی وارد مشهد مقدس شد. 


وزیر کشور ضمن بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد اظهار کرد: از ابتدای دولت، در خراسان رضوی ۳۰۸کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند. 
وحیدی خطاب به استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: جای دارد با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهید. 
وزیر کشور همچنین ضمن شرکت در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور این مناطق را از پیشران‌های مهم توسعه خواند و با بیان اینکه مناطق آزاد از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: رهبر  معظم  انقلاب فرمودند مناطق آزاد و ویژه باید در جذب فناوری‌های پیشرفته، جذب منابع خارجی، توسعه صادرات و توسعه تولید عملکرد بالایی داشته باشند. ما باید برای تحقق تک‌تک این موارد هدف گذاری، نقشه راه و برنامه اقدام مشخص داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه باید یک منطقه آزاد را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم تا الگویی برای شهرهای دیگر ما باشد، گفت: همچنین باید برای توسعه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام جدی صورت گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه