تاج‌گذاری دوباره ایران در قاره کهن

تیم ملی کشورمان برای سیزدهمین بار قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد

تاج‌گذاری دوباره ایران در قاره کهن

تیم ملی کشورمان برای سیزدهمین‌بار قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد. دیدار پایانی جام‌ملت‌های آسیا 2024 دیروز  ساعت 14:30 در ورزشگاه بانکوک آرنا که مملو از  تماشاگران تیم میزبان بود، بین تیم ملی کشورمان و تایلند برگزار شد.


این دیدار در حالی آغاز شد که تیم ملی ایران امیدوار به کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها بود و در سوی مقابل هم تایلندی‌ها با بهره‌گیری از امتیاز میزبانی، مترصد اولین قهرمان خود در آسیا بودند. 
تیم ملی کشورمان که در فینال دوره گذشته مقابل ژاپن غافلگیر شده بود در دیدار دیروز بازی را کاملاً منطقی و حساب شده آغاز کرد به طوری که در همان دقایق ابتدایی توسط کریمی و احمدعباسی موفق به گلزنی شد و با یا یک بازی تاکتیکی و البته درخشش دروازه‌بان کشورمان نیمه اول را با همان دو گل به پایان رساند. 
در نیمه دوم نیز اگر چه تایلندی‌ها در دقیقه ۲۶ زنگ خطر را برای تیم ملی کشورمان به صدا درآوردند و موفق شدند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند اما در ادامه باز ایران بود که توسط علی اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی و باقر محمدی دروازه‌بان کشورمان به دو گل دیگر دست یافت و بازی را با نتیجه 4بریک به سود خود به  پایان رساند.
تیم ملی کشورمان با این پیروزی توانست برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شود و جام قهرمانی را که در دوره قبلی در فینال به ژاپن واگذار کرده بود، به ایران بازگرداند. در دیدار رده‎بندی نیز ازبکستان موفق شد با غلبه بر تاجیکستان در ضربات پنالتی به مقام سوم این رقابت‌ها دست یابد.

شمسایی: قهرمانی تقدیم مردم ایران
وحید شمسایی بعد از قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024، در گفت‌وگویی کوتاه با تلویزیون کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی)اظهار کرد: خدا را بابت این قهرمانی شکر می‌کنم. این جام را به مردم شریف کشورم و پدرم تقدیم می‌کنم.

 احمدعباسی و محمدی؛ برترین‌های جام‌ملت‌ها
سعید احمد عباسی، ستاره ایران در پُست رأس که هشت بار موفق به گلزنی شد و نقش انکارناپذیری در این قهرمانی داشت، آقای گل این مسابقات لقب گرفت. وی همچنین جایزه ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد.
باقر محمدی نیز که در دیدار فینال درخشش چشمگیری داشت و گل چهارم ایران را به ثمر رساند، عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص داد.

صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی با مربی ایرانی
اما دیدار نهایی پلی‌آف مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صبح دیروز میان تیم‌های ملی افغانستان و قرقیزستان برگزار شد که افغانستان با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید. افغانستان که برای اولین‌بار در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده‌ بود، با برتری در این مسابقه مجوز صعود به جام جهانی را بدست آورد. مجید مرتضایی سرمربی پیشین تیم فرش‌آرای مشهد هدایت تیم افغانستان را بر عهده دارد.

خبرنگار: حمیدرضا خداشناس

برچسب ها :
ارسال دیدگاه