قیام دانشجویان در حمایت از فلسطین‌دوستان

دانشگاهیان ایرانی به نشانه همبستگی با دانشجویان آمریکایی تجمع برگزار کردند

قیام دانشجویان در حمایت از فلسطین‌دوستان

پخش تصاویر و ویدئوهایی از نحوه برخورد خشن دولت آمریکا با دانشجویان معترض نسبت به جنایات اسرائیل همزمان با دیگر مناطق دنیا در کشورمان هم موجب تجمعات مختلف دانشگاهی شد. بیشتر این تجمعات روز گذشته در دانشگاه‌های مختلف اتفاق افتاد.


اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند. دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر حمایت خود را از این اعتراضات با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است، اقدام پلیس آمریکا را در سرکوب دانشجویان آزادی‌خواه محکوم کردند.
دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین در اقدامی نمادین با برپایی چادر‌هایی اقدام دولت آمریکا را در سرکوب دانشجویان و اساتید محکوم کردند.
دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت و دانشجویان دانشگاه‌های بهشتی و علوم پزشکی تهران هم در همبستگی با دانشجویان آمریکایی تجمع برگزار کردند.

گلستان پای کار فلسطین
اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان گلستان هم روز گذشته با برپایی تجمع ضدصهیونیستی مقابل مسجد امام علی (ع) پردیس شهید بهشتی دانشگاه جامع گلستان در گرگان، انزجار و نفرت خود را از جنایت‌های اخیر رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی فریاد زده و حمایت خود را از خیزش دانشجویان آمریکا اعلام کردند.
جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه موجب شد بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان سراسر دنیا به ویژه آمریکا با برگزاری تجمعاتی به این جنایات اعتراض کنند که این پویش‌های سراسری با برخورد‌های خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی همراه بود.
دانشجویان گلستانی با محکوم کردن برخورد‌های پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شدند.
تجمع کنندگان در این مراسم ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، با سردادن شعار‌هایی چون؛ «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «هیهات من الذله» و ... انزجار خود را از جنایات صهیونیست‌ها نشان دادند.
مردم و دانشجویان گلستانی حاضر در این تجمع تصاویری از سردار سلیمانی و شهدای فلسطین با خود همراه داشتند. آن‌ها همچنین با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی خواستار توقف جنایات در غزه شدند.

تجمع اساتید و دانشجویان در سمنان
اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه سمنان نیز همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از مظلومیت مردم مظلوم غزه و نیز خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی تجمع و برخورد خشن پلیس با اعتراض این دانشجویان را محکوم کردند.
تجمع کنندگان ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا از مردم فلسطین و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.
همچنین در پایان این مراسم شرکت کنندگان با امضای طوماری حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و نیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

گیله‌مردها در کنار دانشجویان آمریکایی
جمعی از دانشجویان، مسئولان و استادان دانشگاه گیلان هم روز گذشته پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مقابل مسجد این دانشگاه تجمع کردند و با سردادن شعار‌های «مرگ بر اسرائیل، بیت المقدس قبله نخستین - رها شود با قدرت مسلمین، ما پیرو رهبریم - فرمان از او می‌بریم، نه به رژیم کودک کش، حزب فقط حزب علی - رهبر فقط سید علی»، حمایت خود را از تجمع‌های دانشجویی در کشور‌های آمریکایی و اروپایی در محکومیت کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌دفاع غزه و جنایات رژیم جعلی اسرائیل در فلسطین اعلام کردند.
دانشجویان در کشور‌های آمریکا، فرانسه و استرالیا که خود پرورش‌یافته فرهنگ غربی هستند، به جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل در فلسطین و منطقه غزه اعتراض کردند و از سوی مسئولان و نیرو‌های پلیس به شدت سرکوب شدند.
​​​​​​​
یاران سردار در کنار دوستداران فلسطین
اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان هم روز گذشته در مراسم تجمع و تریبـــون آزاد، در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا، در محوطه روبه‌روی تالار وحدت این دانشگاه شرکت کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع، از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که به دلیل اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی سرکوب و دستگیر شده‌اند، حمایت کردند.
اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شهید باهنر کرمان، همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور با تشکیل این تجمع، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این رژیم را محکوم کردند.  
 در بخش تریبون آزاد، حاضران علاوه بر حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم‌کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید، با سردادن شعار‌های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا این حرکت غیرانسانی و وحشیانه را محکوم کردند.
دانشگاهیان کرمان همچنین اعلام کردند: چگونه کسانی که خود را مدعی آزادی بیان و حقوق بشر می‌دانند؛ آشکارا آن را نقض می‌کنند و ما اکنون شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از برخورد خشونت‌بار آن‌ها هستیم.
از اواسط هفته اعتراضات دانشگاهی شامل دانشجویان و اساتید از دانشگاه کلمبیا در نیویورک نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در غزه آغاز شد و به سرعت به سایر ایالت‌های آمریکا سرایت کرد و به جنبشی با حضور گروه‌های مختلف دانشجویان با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» تبدیل شد و بنا به گزارش رویترز، از شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در غزه حدود ۷۰۰ نفر دستگیر شده‌اند. این جنبش اعتراضی به اروپا و برخی دانشگاه‌های جهان کشیده شده است. دانشجویان فرانسوی در اعتراضاتی که بازتاب جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکاست، چند تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه