طلب ۴۴ میلیاردی عشایر از شرکت پشتیبانی امور دام

طلب ۴۴ میلیاردی عشایر از شرکت پشتیبانی امور دام

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی از تأخیر دو ماهه پرداخت مطالبات دامداران استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد.


به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی از تأخیر دو ماهه پرداخت مطالبات دامداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد و گفت: رقم خرید تضمینی دام از دامداران در سال جاری ۴۴ میلیارد تومان بوده است. ابتدا شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد مطالبات دامداران پس از تحویل گوشت پرداخت خواهد شد؛ اما با گذشت ۷۷ روز از تحویل گوشت هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته است.
محمد نبوی ‌فرد اظهار کرد: از ۲۸ تیر ماه سال جاری خرید تضمینی دام در خراسان رضوی آغاز شده است و از اوایل شهریور ماه نیز افزون بر خرید دام ازعشایر، خرید تضمینی دام از روستاییان در استان به این طرح اضافه شده است. در حال حاضر ۱۶ هزار رأس دام سبک از دامداران استان خریداری شده که از این تعداد خرید ۱۱ هزار رأس دام از عشایر و ۵هزار رأس دام از روستاییان کشتار شده است و گوشت آن به شرکت پشتیبانی دام تحویل و ذخیره‌‌سازی انجام گرفته است.
وی افزود: ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز دام سبک که معادل ۲۵ درصد گوشت مصرفی و نیز ۳۴درصد گوشت قرمز گوسفندی کشور است، توسط عشایر خراسان رضوی تولید می‌شود. بر این اساس سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز مصرفی استان که معادل ۱۸ درصد گوشت قرمز مصرفی استان است توسط عشایر این استان تولید می‌شود. همچنین عشایر ۲درصد جمعیت روستایی استان را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: میزان مبلغ خرید تضمینی دام از دامداران در سال جاری ۴۴ میلیارد تومان بوده است. ابتدا شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد مطالبات دامداران پس از تحویل گوشت پرداخت خواهد شد؛ اما با گذشت ۷۷ روز از تحویل گوشت هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته است.
وی تصریح‌ کرد: در حال حاضر قیمت خرید بره نر از دامدار هر کیلوگرم ۹۵ هزار تومان است که این قیمت در بازار ۷۵ هزار تومان است. بر این اساس تفاوت قیمت خرید بره نر از دامداران تا بازار ۲۰هزار تومان است و خرید دام از دامدار گران‌تر صورت می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه