وجود 28هزار بیکار در روستاهای خراسان رضوی

در جلسه قرارگاه اشتغال استان مطرح شد

وجود 28هزار بیکار در روستاهای خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: اشتغال پایدار در روستا باید همراه با شناخت و ظرفیت آنجا باشد و برای حل مشکلات باید چاره‌اندیشی کرد.


یعقوبعلی نظری در نشست قرارگاه اشتغال خراسان رضوی اظهار کرد: اشتغال پایدار در روستا باید همراه با شناخت و ظرفیت آنجا باشد و از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری شود. دستگاه‌های مربوط باید توقف ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال را پیگیری کنند تا به دریافت تسهیلات لازم برای متقاضیان نیز منجر شود.
وی افزود: آنچه مشخص است در واقعیت میدانی اشتغال ایجاد شده است؛ ولی به واسطه برخی مشکلات، اطلاعات در سامانه رصد ثبت نشده است و مسئولان دستگاه‌های مربوط باید این موضوع را پیگیری کنند.
محمد امین بابایی؛ مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی  نیز اظهار کرد: جمعیت روستاهای استان یک میلیون و ۷۳۰هزار و ۴۶۷ نفر است که در3 هزار و ۲۸۱ روستا ساکن هستند و تاکنون تعداد کل بیکاران روستایی استان ۲۸ هزار و ۲۷ نفر در هزار و ۵۹۱ روستا ثبت شده است.
مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۲ هزار نفر در روستاهای خراسان رضوی انواع تسهیلات برای ایجاد اشتغال را دریافت کرده‌اند. همچنین ایجاد کسب و کارهای جدید با همکاری یک شتاب‌دهنده آغاز شده است که در حال بررسی شرایط هستند و تا کنون ۱۳ایده متناسب با روستاها بدست آمده و این کار در حال پیگیری برای روستاهای دیگر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه